أین عمّار

أین عمّار

اندیشه های انقلابی اسلامی
أین عمّار

أین عمّار

اندیشه های انقلابی اسلامی

لزوم هوشیاری انقلابی جامعه دانشگاهی/ ننگین تر از کاپیتولاسیون!
بازدید سرزده بازرسان آژانس از دانشگاه علم و صنعت فصل جدیدی در دیپلماسی ذلت گشود! این است استقلال کشور و دانشگاه؟ چه خفتی از این بالاتر؟ از کاپیتولاسیون ننگین تر نیست!؟ دیپلماسی حقارت دولت نقطه ای را به دور از نظر جاسوسان بین المللی باقی نگذاشته است

بازدید سرزده مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت در ماه گذشته که گویا اخبار آن تازه اعلام شده، موجی از اعتراضات را موجب شده است. گفته می‌شود این بازرسی در اواسط خردادماه انجام شده و طی آن مأموران آژانس وارد آزمایشگاه‌ها و دفاتر اساتید شده‌اند در حالی که آن‌ها در محل کار خود حاضر نبوده‌اند و قطعات فوق‌پیشرفته ساخته دست اساتید در این دفاتر و آزمایشگاه‌ها بوده است.


یک عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت،در بیان جزئیات بیشتر بازدید سرزده مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت گفت: بازرسان آژانس در خرداد ماه سال جاری در حالی که نقشه آزمایشگاه‌های اساتید دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت را در اختیار داشتند به صورت محرمانه اقدام به بازدید و نمونه‌برداری از برخی از آزمایشگاه‌های اساتید دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت کردند.

اما آنچه بهانه این بازدید سرزده اعلام شده، تعجب‌برانگیزتر است. همین استاد دانشگاه می‌گوید: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این بهانه که در مقاله یکی از دانشجویان دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت از واژه سانتریفیوژ استفاده شده اقدام به بازرسی و نمونه‌برداری از برخی از آزمایشگاه‌های دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت کردند.

بازرسی فراتر از برجام
همچنین مسئول بسیج اساتید دانشگاه علم وصنعت تاکید کرد: مسئولین کشور اجازه داده‌اند عوامل جاسوسی بیگانه از آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور که هیچ ارتباطی با صنعت هسته‌ای ندارد، بازرسی کنند.

عبدالحمید نقره‌کار،درباره بازرسی بازرسان آژانس انرژی اتمی از آزمایشگا‌های دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: به هیچ وجه در متن توافق‌نامه برجام پیش‌بینی نشده بود که به صورت سرزده و محرمانه از مراکز دانشگاهی، آن هم دانشکده‌هایی که ارتباطی با مسائل هسته‌ای ندارد بازرسی به عمل آید.

وی افزود: مگر می‌شود عده‌ای بدون اطلاع قبلی و محرمانه از آزمایشگاه‌های تخصصی یک دانشکده نمونه‌برداری کنند؟ این توهین بزرگی به فضای علمی، استادان و دانشجویان کشور است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: من تعجب می‌کنم چگونه مسئولین وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات به عوامل نفوذی و جاسوسان غربی اجازه داد‌ه‌اند که مراکز علمی را مورد تفتیش قرار دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.