أین عمّار

أین عمّار

اندیشه های انقلابی اسلامی
أین عمّار

أین عمّار

اندیشه های انقلابی اسلامی

بکارگیری تکاوران و تک تیراندازان ارتش ایران به‌ عنوان مستشار در عراق و سوریه

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خبرداد؛
امیرعلی آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: در برخی مواقع از تکاوران و تک تیراندازان به‌عنوان مستشار در عراق و سوریه استفاده خواهیم کرد.
چهارشنبه, 26 اسفند, 1394 - 14:13

به گزارش عمارنامه، امیرعلی آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه اولین دوره واکنش سریع گردان‌های تکاور و دومین دوره تک‌تیرانداز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش یک نیروی انسان‌محور است که قوی‌ترین، مطمئن‌ترین و باکفایت‌ترین سلاح این نیرو، نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: ما هر چقدر روی این شمشیرهای برنده چکش‌کاری کنیم و هر چقدر نیروی انسانی را آب‌دیده کنیم بیشتر از این افراد می‌توانیم در مسیر پیش رو استفاده کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ما تمام تحولات منطقه را رصد می‌کنیم و برمبنای وضعیت منطقه آموزش‌های روز نظامی را پیش‌بینی می‌کنیم که پس از این دوره، آموزش‌ها و رزمایش‌ها و آزمایش‌هایی را در نظر می‌گیریم که اگر به صورت یگانی باشد، رزمایش انجام خواهیم داد و اگر هم به صورت انفرادی باشد روی افراد آزمایش می‌کنیم و پس از حصول اطمینان، افراد را در ماموریت‌های ویژه‌ای که مد نظر است استفاده خواهیم کرد.

امیر آراسته افزود: این روند، روال عادی نیروی زمینی ارتش است و این دوره‌ها برای تمامی یگان‌ها می‌باشد که بر اساس وضعیت منطقه و نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعزام فارغ‌التحصیلان به یگان‌ها گفت: برمبنای فرمان مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا ما فقط یک مسیر و خط را دنبال می‌کنیم که آن آمادگی رزمی و دفاعی نیروی زمینی ارتش است. ما فقط تمرکزمان روی آمادگی رزمی و دفاعی است و نیروها پس از پایان دوره آموزشی به یگان‌های مدنظر ملحق می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: یکی از ماموریت‌های بسیار مهم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراکز آموزشی که به عنوان بزرگترین دانشگاه می‌توان از آن یاد کرد، آموزش سالیانه بیش از 30 هزار نفر است که پس از پایان دوره آموزشی به جامعه تزریق می‌شوند.

امیر آراسته با بیان اینکه افرادی که در دوره آموزش تکاوری و تک‌تیراندازی آموزش دیدند پس از پایان دوره‌ آموزش خود و اخذ مدرک مربیگری، به عنوان مربی در مراکز آموزشی ما حضور می‌یابند، تاکید کرد: البته از این افراد در راستای دفاع از مرزهای غرب، جنوب و جنوب غرب برای مبارزه با اشرار و قاچاقچیان استفاده خواهد شد. اخیرا نیز بر اساس ابلاغ، از تکاوران و تک‌تیراندازان نیروی زمینی ارتش در این مناطق استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: این دوره‌ آموزشی، مختص به حضور مستشاری نیروها در سوریه و عراق نیست ولی در برخی مواقع از این افراد به عنوان مستشار استفاده خواهیم کرد.

هشدار ظریف درباره جنگ‌های آخرالزمانی/تغییر مرزها در خاورمیانه، منجر به شروع «آرماگدون» خواهد شد


وزیر خارجه ایران در سخنرانی در دانشگاه ملی استرالیا با هشدار درباره تلاش برای تغییر مرزها در خاورمیانه گفت که این اقدام «شروعی برای جنگ‌های آخرالزمانی خواهد بود».
چهارشنبه, 26 اسفند, 1394 - 11:53

به گزارش عمارنامه، محمدجواد ظریف طی سخنانی در استرالیا نسبت به تلاش برای تغییر مرزهای کشورها در خاورمیانه و تاثیر آن بر آغاز «جنگ‌های آخرالزمانی» هشدار داد.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، وزیر خارجه ایران در سخنانی در دانشگاه ملی استرالیا نسبت به تلاش برای تغییر مرزها در خاورمیانه به شدت هشدار داد.

محمد جواد ظریف در پاسخ به سوالی درباره تغییر مرزها در خاورمیانه و تاثیرات آن گفت: «خوب شما چطور مرزها را ترسیم می‌کنید؟ این اقدام، شروع جنگ سی ساله منطقه ما خواهد بود. به خاطر همین حتی به این حوزه وارد هم نشوید».

او افزود: «تغییر باید در نحوه حکومتداری و اداره حکومت ما باشد و نیز نحوه تعامل ما با یکدیگر و این چیزی است که تغییر به آن نیاز دارد. تغییر دادن مرزها تنها وضعیت را بدتر خواهد کرد و شروع آرماگدون(جنگ‌های آخرالزمانی) خواهد بود»

برنامه مراسم عزاداری ایام فاطمیه در حضور رهبر انقلاب

مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها طبق روال همه‌ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به مدت پنج شب برگزار می‌شود

مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها طبق روال همه‌ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به مدت پنج شب برگزار می‌شود.

این مراسم از شب اول تا شب پنجم جمادی‌الثّانی برابر با پنج‌ شنبه ۹۴/۱۲/۲۰ تا دوشنبه ۹۴/۱۲/۲۴ پس از نماز مغرب و عشاء، در حسینیه‌ی امام خمینی رحمةالله‌علیه واقع در تهران، خیابان فلسطین جنوبی، تقاطع آذربایجان برپا خواهد بود. همچنین پیش از آغاز مراسم، حجت‌الاسلام فلاح‌زاده به بیان احکام شرعی خواهند پرداخت.

از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام دعوت می‌شود تا در این مراسم شرکت فرمایند.

 

برنامه‌ی این مراسم به شرح زیر است:

از ۹۴/۱۲/۲۰   تا  ۹۴/۱۲/۲۴ 
به مدت ۵ شب 

شب اول : ۹۴/۱۲/۲۰ 
سخنران: حجت‌ الاسلام صدیقی /  مداح: آقای منصور ارضی
شب دوم : ۹۴/۱۲/۲1 
سخنران: حجت‌ الاسلام پناهیان /  مداح: آقای سعید حدادیان
شب سوم : ۹۴/۱۲/۲2 
سخنران: حجت‌ الاسلام عالی /  مداح: آقای محمود کریمی
شب چهارم : ۹۴/۱۲/۲3 
سخنران: حجت‌ الاسلام رفیعی /  مداح: آقای میثم مطیعی 
شب پنجم : ۹۴/۱۲/۲4 
سخنران: حجت‌ الاسلام  خاتمی /  مداح: آقای محمد طاهری

 

سخنرانی شهید همت درباره مذاکره با امریکا و جهان کفر؛

امروز سر میز مذاکره نشستن با کفر ذلت به دنبال دارد و نسل آینده را به لجن می‌کشاند و اسلام را از بین می‌ برد/صلح و سازش با کفر خصلت قاسطین و ناکثین است/تمام درهای «صلح» به روی ما بسته است/امام فرموده «الی بیت المقدس»؛ پس باید تا بیت المقدس جنگید
ای عزیزان، ما هیچ چاره‌ای به غیر از جنگ نداریم. پس تمام درهای صلح به روی ما بسته است. سازش و صلح با کفر حرام است. با کفر بر سر میز مذاکره نشستن خصلت قاسطین و مارقین و ناکثین است. نه خصلت مؤمنین و متقین. ما هیچ چاره‌ای نداریم مگر جنگ و مگر جهاد در راه خدا که سفارش شده.
دوشنبه, 17 اسفند, 1394 - 16:38

به گزارش عمارنامه به نقل از رجانیوز، حاج ابراهیم همت در یک سخنرانی منتشر نشده و تاثیرگذار در جمع رزمندگان و نیروهای بسیجی خود، از مذاکره با امریکا و شرح جنایات امریکا در قبال مردم ایران گفته است.
مرور این جملات و کلمات در این روزها و در شرایطی که به برکت خون او و رزمندگانش ایران سربلند است و مقتدر و با ثبات، به تاثیرگذاری جهانی رسیده است، مو را بر تن هر انسان آزاده ای سیخ خواهد کرد، آنهم زمانی که برخی به دنبال مسابقه برای علم کشی علم کدخدا در داخل مرزهایی هستند که خون همیت و یارانش آنرا تثبیت کرده است.

 
به محض سقوط رژیم شاه با آن عظمت روح، آمریکا که نمی‌توانست این جریان را با این عظمتش تحمل بکند، به انواع دسیسه‌ها دست زد: یک فرم سازش با رو کردن دست‌های گروهک‌هایی چون نهضت آزادی یا جبهه ملی این حرکت آغاز شد و در کنارش غیر از مسأله سیستم نظامی و سست کردن آن، مسائل سیاسی را به مثابه بازی گرفتن این امت رزمنده و دور کردن امت از صحنه، سازش و یک روند آمریکایی را به انقلاب تحمیل می‌کرد؛ داشتند این را رشد می‌دادند که به حول و قوه الهی و با تلاش ملت و با بیداری و هوشیاری امام و حرکتی که دانشجویان خط امام در لانه کردند، این توطئه شکست خورد.
 
حرکت بعدی آمریکا به انحراف کشاندن انقلاب بود و این از انسانی ساخته نبود مگر بنی‌صدر! بنی‌صدر انتخاب شد ولی روند حرکت بنی‌صدر و راهی که او می‌پیمود نشان‌دهنده این حرکت است که بنی‌صدر آلت دوم و سمبل دوم حرکت آمریکا در انقلاب اسلامی و حضور او برای به انحراف کشیدن انقلاب بود که به سقوط انقلاب کمک بکند.

 
آمریکا این حرکت را زمانی تجربه می‌کرد که در کنار آن تحریم اقتصادی نیز به اقتصاد مملکت ضربه می‌زد. در کنارش عدم فروش اجناس توسط کشورهای خارجی ما را در یک تنگنا و مضیقه قرار می‌داد. آمریکا منتظر فرصت بود که اگر بنی‌صدر خائن قادر باشد که نظام جمهوری اسلامی را به انحراف و انحطاط بکشد و سبب سقوط آن بشود. با آن حرکت‌های منافق‌وارش در دانشگاه تهران و در سخنرانی‌هایش و در حرکت‌های نظامی‌اش و آن خیانت‌هایی که در شروع جنگ کرد. اگر آمادگی داشت که این کار را بکند فبها ولی اگر نکرد جنگ را آغاز بکند. لذا به عراق آمادگی قبلی داده می‌شود. هیچ کشوری به اندازه آمریکا خبر از سیستم نظامی ما نداشت. تمام اینها گفته شده بود و بنا به گفته خود اسرای عراقی آمریکا به صدام این تحلیل را داد که در ایران در جنوبی که تو می‌خواهی حمله بکنی، از غرب تا جنوب هزار و سیصد کیلومتر مربع با دشمن مرز داری. تو در مملکتت دوازده لشگر داری و از پشتیبانی ناسیونالیستی عربی کشورهای خاورمیانه بهره‌مند هستی و از پشتبیانی ابرقدرت جنایتکار آمریکا. قادر خواهی بود؛ ایران در جنوب یک لشگر بیشتر ندارد. آن هم به نام لشگر نود و دو زرهی. قادر خواهی بود حمله بکنی و این لشگر را از هم بپاشی و در عرض چهل و هشت ساعت جنوب را از ایران جدا بکنی و خودمختار بکنی.
 
حتی این پیش‌بینی شده بود که برای تسریع سقوط انقلاب در حین آمادگی ارتش عراق همزمان در نوژه کودتایی بشود که هواپیما بلند بشود و جماران را بمباران بکند. دولت را ساقط بکند. امام عزیز را در جماران از بین ببرند. وقتی این حرکت شد عراق با ارتشش به داخل کشور ما سرازیر بشود. یعنی دیگر رمقی برای مقابله برای ما نماند. گروگان‌ها نجات پیدا کنند و انقلاب ایران نیز شکست بخورد.
 
حرکت بعدی همین لشگر نود و دو زرهی در جنوب بود. روی همین لشگر حساب شده بود که در آن کودتا بشود و کودتا در آن شد. لذا سبب شد حداقل بالای پنجاه درصد از کادر این لشگر اخراج بشوند و این لشگر کارآیی نظامی خودش را از دست بدهد.
 
توطئه‌های بنی‌صدر در جنوب و در غرب یکی بعد از دیگری شروع شد. نمی‌گذاشت شکل بگیرد. نمی‌گذاشت بجنگیم. به هر حال حرکت بنی‌صدر جلوگیر بود و از یک جهاد فی سبیل الله بازدارنده بود. به محض این که بنی‌صدر برکنار شد، این خط نجنگیدن شکست؛ این خط سازش و لیبرالیسم. آن خطی که او توسط خودش و منافقین بر انقلاب اسلامی و جامعه اعمال می‌کرد شکست. یعنی انحراف آمریکا شکست. انحراف که شکست آمریکا دیگر هیچ چاره‌ای نداشت جز این که فشار را زیاد بکند. یعنی جنگ را گسترش بدهد. تنها حرکتی که می‌توانست برای سقوط انقلاب به آمریکا امید بدهد یک حرکت گسترده نظامی بود و این برای آمریکا امکان‌پذیر نبود. مگر این که در کنار عراق دولی را بگذارد که پشتیبانش باشند. خودش پشتیبانی بکند. کمک مادی تسلیحاتی، کمک تبلیغاتی و هر گونه کمکی که از دستش برمی‌آید بکند تا عراق بتواند این جنگ را ادامه بدهد.

 
این همیشه تکرار شده که الآن جنگ ما جنگ ایران و عراق نیست. جنگ ایران و آمریکا است. جنگ ایران و جهان است نه جنگ ایران و عراق. آمریکا در عراق حضور دارد. با چی؟ با آواکسش در عربستان، هدایت کلی‌اش در مجموع و حضور هلی‌کوپترها و مشاوراتی که شروع شده. از قبل هم مخفیانه بود. به طوری که حمادی وزیر امور خارجه عراق بگوید ما از روابطمان با آمریکا افتخار می‌کنیم. فرانسه در عراق حضور دارد. با موشک اگزوزتش با چهل کیلومتر برد که قادر است با هلی‌کوپتری که در اختیارش گذشته‌اند؛ با نه فروند هلی‌کوپتر بلند بشود و از بندر فاو کشتی‌های ما را در خارک تهدید بکند و بزند. چه کشتی‌های تجاری خارجی و چه کشتی‌های خودی.
 
فرانسه با میراژهایش که به کمتر کشوری و با شرایط خاصی می‌فروشد، در عراق حضور دارد. انگلیس همچنین؛ تمام موشک‌های زمین به زمین و زمین به هوای انگلیس. لذا همه چی آماده بود برای این که عراق بتواند این جنگ را با شدت و حدت هر چه تمامتر ادامه بدهد ولی با حول و قوه الهی از آن جا که دست غیبی در کار است و خدا قادر است نصرت بدهد. پیروزی بدهد. شکست بدهد. به این دلیل همه این توطئه‌ها شکست خوردند. یکی پس از دیگری.
 
پس از سقوط بنی‌صدر ارتش و سپاه ما شروع کردند. حملات یکی پس از دیگری. ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین با آن عظمت و با آن شکل روحانی و معنوی و آن ابهت عرفانی که این عملیات بزرگ داشت که اصلاً نمی‌شود اسم آن را عملیات نظامی گذاشت. سقوط خونین‌شهر چنان ابهت و چنان حیثیت و چنان عظمتی داشت که شما تکانش را در دنیا دیدیم. در سوریه و لبنان مشاهده کردیم. و این حرکت این قدر اعجاز بود و این قدر ابهت در آن بود و این قدر آمریکا را به وحشت انداخت که از ترس دولت‌های مرتجع منطقه و رشد انقلاب و صدور انقلاب بلافاصله اسرائیل را وادار کرد که به لبنان حمله بکند. به این تحلیل که کشورهای عربی ترسیدند قدرت آمریکا به نمایش گذاشته بشود که آمریکا قدرت دارد. نظرها از جنگ ایران و عراق به طرف جنگ اعراب و اسرائیل برود. نظر ایران هم همچنین و این وسط صدام نجات پیدا بکند و سوم ریشه انقلاب اسلامی و آن موجی که در لبنان به عنوان برداشت از امام و انقلاب اسلامی هست هم خشکیده بشود. ما پس از عملیات محرم و اعجازی که در وجود برادران دیدیم و آن حرکت عظیم و بزرگ به این فکر افتادیم ... به یکباره صحبت از صلح شد!
 
برادران عزیز، خوب دقت کنید. ما از روز اول، هرگز در شرط مؤمن خلل ایجاد نمی‌شود. این شرایط را برای عراق گذاشتیم. ای صدام، ما محاکمه تو را می‌خواهیم. محاکمه آن کسی که تجاوز کرده. دو، از تو غرامت می‌خواهیم. اگر عراق بخواهد به ما غرامت بدهد، بایستی برآورد غرامت ما را بدهد. یعنی صد و پنجاه میلیارد دلار. آمریکا چه فکری می‌کند. اگر عراق صد و پنجاه میلیارد دلار به ما غرامت بپردازد، ما با این پول قادر هستیم جلوی همین روزانه دو میلیون بشکه نفتمان را هم ببندیم و بازار اقتصاد دنیا را لکه‌دار بکنیم و بشکنیم. این برای آمریکا سود نداشت. صد و پنجاه میلیارد دلار. آمریکایی که تا حالا سعی کرده به هر نحوی که شده کمر اقتصاد ما را بشکند. بدهی‌هایش را نداده. فرانسه بدهی‌هایش را نداده. ترکیه بدهی‌هایش به ایران را نپرداخته. به هر نحوی که هست میلیاردها دلاری که بدهکار بودند نپرداخته‌اند. به این دلیل که به اقتصاد ما ضربه وارد بشود و ما ضربه بخوریم. پس آمریکا این کار را نمی‌کند و اجازه‌اش را هم نمی‌دهد.
 
دو، متجاوز شناسایی و محاکمه بشود. شما روی اینها فکر کنید. آمریکا آمده در منطقه خاورمیانه یک سمبلی به اسم صدام درست کرده. تمامی دولت‌ها هم به او کمک کردند. حالا آمریکا حاضر است این سمبل را از دست بدهد؟ یعنی اگر امروز آمریکا صدام را از دست بدهد یعنی خاورمیانه را از دست داده. یعنی در عصر حاضر هیتلر آمریکا، خونخوار آمریکا صدام شده در خاورمیانه. پس آمریکا این نظر دوم را هم که محاکمه صدام باشد که بدون شک به برکناری صدام و سقوط رژیم بعث است، این را هم قبول نخواهد کرد. قبول می‌کند؟ قبول نخواهد کرد. پس آمریکا این شرایط صلح را از ما نمی‌پذیرد. تازه اینها از شرایط صلحی بود که ما عنوان کردیم ولی به قول امام عزیز که گفت جواب این خون‌ها را چه می‌دهید. بر فرض که صد و پنجاه میلیارد دلار گرفتیم، جواب خون یک نفر از بسیجی‌های ما می‌شود؟ مگر آنها برای پول آمدند جنگیدند. مگر آنها برای قدرت آمدند جنگیدند. مگر آنها برای مقام آمدند جنگیدند. کسی به آنها پولی نمی‌داد. کسی حاضر است به خاطر پول جان بدهد؟ نه.
 
مطلب بعدی. ما مردممان را در سرتاسر ایران با روحانی در محلات و در روستاها تبلیغ شده. ملت به شوق کربلای امام حسین بسیج شده‌اند. یعنی در شهرستان گفته شده السلام علیک یا اباعبدالله، نیرو به خط شده و آمده. اگر این بسیجی عزیز بیاید در جبهه و یک زمانی احساس کند که صلحی شده و او به کربلا نرسیده، ما در آینده قادر خواهیم بود این بسیج را دوباره بسیج بکنیم؟ آن وقت به او چه بگوییم. دیگر آن وقت می‌توانیم از کربلا بگوییم؟ می‌گوید نه. شما چوپان دروغگو هستید. یک بار به من گفتید کربلا و من را تا جبهه بردید. بچه‌هایم را از دست دادم. عزیزانم را از دست دادم. حالا دوباره به عقب برگشتیم و دوباره می‌گویید بیا به کربلا برویم. این را چه کار می‌کنیم؟
 
لذا ای عزیزان، ما هیچ چاره‌ای به غیر از جنگ نداریم. پس تمام درهای صلح به روی ما بسته است. سازش و صلح با کفر حرام است. با کفر بر سر میز مذاکره نشستن خصلت قاسطین و مارقین و ناکثین است. نه خصلت مؤمنین و متقین. ما هیچ چاره‌ای نداریم مگر جنگ و مگر جهاد در راه خدا که سفارش شده.
 
یعنی ای عزیزان، امروز شرف، حیثیت، آبرو، مقام و همه چیز اسلام و انقلاب اسلامی و ملت اسلامی ایران بستگی به این جنگ و تداوم این جنگ دارد و امروز صلح و سازش و سر میز مذاکره نشستن برای ما خواری، ذلت، افتضاح به دنبال دارد و نسل آینده را به لجن می‌کشاند و اسلام را از بین می‌برد. امام عزیز و ولی فقیه دستور فرموده الی بیت المقدس. باید تا بیت المقدس جنگید. پس ما می‌جنگیم و باید بجنگیم و تا ظهور آقا امام زمان چاره‌ای جز انتخاب این راه نداریم.

 

هشدار علیه ناوهای هواپیمابر آمریکا/ایران، روسیه و چین فن‌آوری دریایی آمریکا را به چالش کشیده‌اند

گزارش ویژه اندیشکده آمریکایی حکایت از پایان برتری مطلق نیروی دریایی آمریکا در جهان با ظهور کشورهای ایران، روسیه و چین و سرمایه‌گذاری آن‌ها روی سامانه‌های دفاعی و تهاجمی دارد.

به گزارش عمارنامه؛ اندیشکده آمریکایی «امنیت آمریکای نوین» در گزارشی به نام «هشدار قرمز برای نیروی دریایی آمریکا» نوشت: برتری تمام عیار نیروی دریایی آمریکا به ویژه ناوهای هواپیمابر آن در برابر رقبایی چون روسیه، چین و ایران به پایان رسیده است.

بر اساس این گزارش، برتری بلامنازع نیروی دریایی آمریکا در جهان در حال خاتمه است زیرا کشورهایی چون چین، روسیه و ایران درحال توسعه سامانه‌های دفاعی هستند.

در این گزارش آمده است: ایجاد راهبردهایی با نام  منطقه عدم دسترسی» یا «دسترسی ممنوع» از سوی نیروهای دشمن تهدید رو به رشدی برابر ناوهای هواپیمابر آمریکا محسوب می‌شوند و در حالی‌که نیروی دریایی آمریکا از آزادی عمل خود در اقیانوس‌های جهان بهره‌مند می‌شود، اما روزهای بدون چالش و برتری بلامنازع در حال خاتمه هستند.

اندیشکده امنیت آمریکای نوشت: برخی کشورها چون چین، روسیه و ایران در سال‌های اخیر در ایجاد مناطق دسترس ممنوع با قابلیت‌هایی چون سامانه دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌های بالستیک و کروز ضدکشتی، زیردریایی و ناوهای هواپیمابر سرمایه گذاری کرده‌اند. قابلیت‌هایی که در سال‌های آتی متعدد می‌شوند.

در بخش دیگر گزارش یاد شده با توصیه بر آمریکا آمده است: آمریکا باید به بررسی ارتباط بین بخش هوایی و ناوهای خود پرداخته و گزینه‌های نوین خلاقانه را برای عملیات آینده فراهم آورد.

 در این گزارش ضمن اشاره به وجود موشک‌های سطح به هوای چین موسوم به «HQ-9» در نزدیکی سواحل مصنوعی این کشور علیه ناوهای هواپیمابر آمریکا، بر سرمایه گذاری واشنگتن بر زیر دریایی‌ها و پهپادهای دور پرواز قابل نشست و برخاست بر ناوهای هواپیمابر اشاره شده است.

صهیونیست ها: مشکل ما این است که نصرالله راستگوست

تحلیلگران صهیونیست می‌گویند، یکی از مشکلات مقامات رژیم صهیونیستی این است که می‌دانند هر تهدیدی که دبیرکل حزب‌الله علیه‌ آنان مطرح کند، عملی می‌شود زیرا نصرالله صادق است.

خبرگزاری فارس: صهیونیست ها: مشکل ما این است که نصرالله راستگوست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اسرائیل نتوانست سخنان اخیر «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره «بمب اتم» را نادیده بگیرد.

روزنامه الاخبار لبنان با اشاره به واکنش صهیونیست ها به سخنان نصرالله درباره جنگ احتمالی آتی نوشت: «بمب اتمی» که سید حسن نصرالله بر سر سران و ساکنان اسرائیل انداخت و [به طور ضمنی] تهدید به هدف گرفتن مخازن (گاز) آمونیاک در خلیج حیفاء کرد، بزرگتر از سیاست رسانه‌ای تل‌آویو بود که بتواند آن را کنترل کند و از تاثیر آن بر افکار عمومی اسرائیلی‌ها بکاهد.

دبیر کل حزب‌الله در سخنان اخیرش گفت: صهیونیست‌ها از جنگ بعدی [احتمالی] می‌ترسند. میترسند که مقاومت مخزن‌های گاز در حیفاء را که به کشته و زخمی‌شدن بیش از 800 هزار نفر در رژیم غاصب خواهد شد، هدف بگیرد. معتقدند که آسیبی که از انفجار این مخزن‌ها ایجاد خواهد شد، معادل یک بمب اتم است. از دید آنان، ما بمب اتم داریم [خنده..] (جزئیات بیشتر).

الاخبار افزود: اسرائیل شاید بتواند تهدیدهایی که متوجه‌ش می‌شود، کنترل کند اما از رویارویی با تهدیدهای نصرالله ناتوان است؛ زیرا تهدیدهای نصرالله اثر خاصی بر افکار عمومی در اسرائیل دارد. دلیلش همانطور که روشن است و همه می‌دانند به اعتباری برمی‌گردد که نصرالله دارد که طی سالهای سال به دست آمده و اسرائیلی‌ها بارها او را آزموده‌اند.

طبق این گزارش، تهدیدهایی که نصرالله اخیرا مطرح کرده دو بخش داد...؛ بخش اول درباره وجود مخزن‌های گاز آمونیاک در حیفا است و قبول این واقعیت که اگر هدف موشک قرار بگیرد، ممکن است سبب مرگ دهها هزار نفر شود؛ بخش دوم توانمندی نظامی حزب‌الله است که می‌تواند این مخزن‌ها را هدف بگیرد؛ امری که سران اسرائیل درباره آن اتفاق نظر دارند و کل مسئله بسته به تصمیم حزب‌الله است.

در همین چارچوب، کانال دو شبکه تلویزیونی اسرائیل در برنامه‌ای ویژه این مسئله به موضوع «سهم رسانه‌های اسرائیلی در رساندن پیام نصرالله به تک‌تک خانه‌ها در اسرائیل» پرداخته شد و کارشناسان اسرائیلی متفق‌القول اذعان کردند که یک علت اصلی برای این امر وجود دارد و آن «اعتبار نصرالله و کاریزمای اوست».

«عودید بن عامی» سخنگوی سابق ارتش اسرائیل و خبرنگار سرشناس کانال دو تلویزیون اسرائیل در این خصوص گفت: مشکلی که اسرائیل با آن روبه‌روست، این است که نصرالله در گذشته ثابت کرده که صادق است و دروغ نمی‌گوید. او همیشه در صحبت‌هایش به حقایق استناد می‌کند».

او افزود: بله مخازن گاز آمونیاک در حیفا هست و در کنار آن بیش از یک میلیون نفر زندگی می‌کنند و این خطری جدی است.

بن عامی همچنین خواستار توجه به واکنش «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به سخنان اسرائیل شد که تاکید کرد که «حزب‌الله توان موشکی مهمی را به دست آورده است».

بن عامی همچنین گفت: من به نوبه خودم، آنچه نصرالله می‌گوید، باور می‌کنم. او قادر است عملا بمبی اتمی که از آن صحبت کرد، شلیک کند. باید تهدیدهای او را کاملا جدی گرفت.... نصرالله سال گذشته نیز مواضعی اتخاذ کرد و حرفهایی زد و مهم بود که اینها به گوش اسرائیلی‌ها رسانده شود و ماموریت رسانه‌ای من همین است بخصوص که آنچه او (نصرالله) می‌گوید، مربوط به مسائل مهم و حساس است.

همچنین روزنامه هاآرتص نیز در روز پنجشنبه، به این موضوع پرداخت و نوشت که سخنان دبیر کل حزب‌الله و تهدیدهای او درباره هدف گرفتن مخازن گاز حیفا، مربوط بود به نظریه گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش؛ نظریه معروف به «نظریه ضاحیه» که قبلا با آن لبنان را تهدید کرده بود. نصرالله در حقیقت با این تهدیدها، حفظ توازن قوا و بازدارندگی مقابل اسرائیل را [بخوبی] ادامه داد.

نظریه ضاحیه اشاره به عقیده ایزنکوت دارد که معتقد بود اسرائیل باید در حمله به بیروت جنوب آن تا خود بیروت را با خاک یکسان کند. حال تهدید نصرالله مبنی براینکه اگر یک موشک به مخازن گاز آمونیاک بخورد -طبق گفته آیزنکوت- این مسئله به مثابه یک بمب اتم عمل خواهد کرد.

هاآرتص افزود: در ژوئن آینده (خرداد-تیرماه) برخی در اسرائیل به جنگ سال 2006 (جنگ 33 روزه) اشاره خواهند کرد و از داستان موفقیتی سخن خواهند گفت که آرامش کنونی نتیجه آن [یعنی آن جنگ علیه لبنان] است اما «آنان یک مسئله اساسی را نادیده خواهند گرفت و آن قدرت بازدارندگی دوطرفه است. اسرائیل هم در نتیجه خسارت‌هایی که ممکن است بر اثر اصابت 100 هزار موشک حزب‌الله، ببیند، بازداشته شده است. این همان علت اصلی است که اسرائیل را از آغاز جنگی دیگر با لبنان بازداشته است.

وال استریت ژورنال: حزب‌الله و یگان قدرتمند سپاه ایران آماده باز پس‌گیری حلب هستن

کپی

روزنامه‌ آمریکایی در گزارشی پیرامون اوضاع سوریه نوشت: بازپس‌گیری شهر حلب منجر به تقویت مواضع حکومت «بشار اسد» رییس جمهور سوریه می‌شود.

خبرگزاری فارس: با باز پس‌گیری حلب سرنگونی حکومت اسد غیر ممکن می‌شود/حزب‌الله و یگان قدرتمند سپاه ایران آماده باز پس‌گیری حلب هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه‌امریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی پیرامون اوضاع سوریه نوشت: باز پس‌گیری شهر حلب منجر به تقویت مواضع حکومت «بشار اسد» رییس جمهور سوریه می شود.

 به گزارش این رسانه آمریکایی، اینک نیروهای حزب‌الله لبنان  همراه با واحد قدرتمند سپاه پاسداران ایران و هزاران مبارز ماهر شیعه از دیگر کشورهای منطقه  آماده حمله مهمی به شهر حلب در شمال سوریه  هستند.

بر اساس این گزارش،  یک مقام ارشد حاضر در حلقه ائتلاف نظامی  ایران، روسیه و حکومت سوریه  در این باره گفت: «باز پس‌گیری شهر حلب موجب احیا مجدد قدرت حکومت اسد و کنترل بر کشور می شود،  و سرنگونی حکومت اسد حال دیگر مربوط به گذشته می‌شود.»

این مقام ارشد همچنین برگزاری اجلاس مونیخ در هفته گذشته پیرامون امور سوریه را فرصتی برای نیروهای تحت ائتلاف ایران در  تحکیم دستاوردهای اخیر دانست.

«فیلیپ اسمیث» از تحلیلگران اندیشکده واشنگتن در این باره گفت: «ایران اینک لژیون خود در انواع مختلف را در سوریه گسترش داده و سعودی‌ها به واسطه تلاش ایرانیان از رقابت جا مانده‌‌اند.»

این تحلیلگر آمریکایی در بخشی دیگر مدعی حضور هزاران نیروی ایرانی، متجاوز از ۸۰۰۰ هزار نیروی حزب‌الله لبنان و ۶۰۰۰ هزار نیروی عراقی و ۳۵۰۰ نیروی افغانستانی در لژیون ایران در سوریه شد.

وال استریت ژورنال در خاتمه نوشت: عملیات باز پس‌گیری حلب نشانه برجسته‌ترین  نقش ایران و نبرد نیابتی این کشور از آغاز ستیز سوریه از ۵ سال گذشته به این سو است.