أین عمّار

أین عمّار

اندیشه های انقلابی اسلامی
أین عمّار

أین عمّار

اندیشه های انقلابی اسلامی

نصر الله راهبرد آینده مقاومت راترسیم کرد؛ یک چشم‌ تان بر حلب و یک چشم‌ تان بر جنوب باشد

آمادگی مقاومت برای ورود به دو جبهه
"یک چشم به جنوب و چشم دیگر به حلب"، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان راهبرد مقاومت برای مرحله آینده را در این جمله خلاصه کرد.
دوشنبه, 24 خرداد, 1395 - 13:40

به گزارش عمارنامه به نقل العالم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان راهبرد مقاومت در مرحله آینده را ترسیم کرد.

 روزنامه السفیر امروز دوشنبه نوشت: "یک چشم به جنوب و چشم دیگر به حلب"، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان راهبرد مقاومت برای مرحله آینده را در این جمله خلاصه کرد. این امر بر پویایی و اهمیت و سرنوشت ساز بودن نبرد حلب از یک سو و آمادگی مقاومت برای همه احتمالات در طول جبهه جنوب با اسرائیل از سوی دیگر دلالت می کند؛ خصوصا در سایه تحولات سیاسی که رژیم اسرائیل اخیرا شاهد آن بوده است. در نتیجه روشن شده است که مقاومت احتمال ورود به جنگ در دو جبهه در آن واحد را –با همه تبعات داخلی و منطقه ای آن- از محاسبات خود حذف نکرده است.
 
سید حسن نصرالله حتی در نشست های داخلی حزب الله بر تحکیم گفتمان ملی و اسلامی وحدت گرا و فراگیر تاکید فراوانی دارد. این امر در چارچوب تمایل دائم دبیرکل حزب الله برای جلوگیری از شعله ور شدن فته شیعی-سنی یا دمیدن در آن است.
 
دبیرکل حزب الله لبنان در نشستی با نخبگان مبارز در دو جبهه جنوب لبنان و سوریه در هفته گذشته، بار دیگر بر "آمادگی مقاومت برای مقابله با همه احتمالات و تحولاتی که ممکن است روی دهد"، تاکید کرد.
 
در تشریح تحولات بحران سوریه، بویژه برخی نقش های بین المللی و منطقه در آن (نقش های عربستان و قطر و آمریکا)، دبیرکل حزب الله به نقش ترکیه پرداخت و رویای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در اقامه نماز در مسجد جامع اموی در دمشق را یادآور شد و گفت: حتی نماز خواندن در حلب نیز برای اردوغان دشوار شده است.
 
نصرالله سپس به تلاش های مداوم برای خدشه وارد کردن به چهره مقاومت در محافل غربی و عربی اشاره و بر لزوم پایبندی به سلوک پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار در جنگ ها تاکید کرد و از رفتار و اخلاق مبارزان حزب الله در سوریه ستایش کرد؛ خصوصا در زمینه پافشاری و تاکید زیاد آنها بر حفظ دارایی های عمومی و خصوصی و پرهیز از زیان وارد شدن به آن تا جای ممکن بویژه خانه و نهادهای تجاری و مزارع کشاورزی.
 
* ضرورت مقابله با کسانی که به صحابه اهانت می کنند
نصرالله با اشاره به مسئله اهانت اندک افرادی به صحابه، چنین اقدامی را محکوم کرد و گفت که اینگونه اقدامات صرفا رفتاری فردی آنها به شمار می رود.
 
وی از مبارزان خواست تا با هر کسی که این الفاظ حرام را بر زبان جاری می کند، مقابله کنند.
سید حسن نصرالله گفت که گروه داعش و سایر جریان های تکفیری از این مسئله برای اقدامات تحریک آمیز و بسیج دیگران علیه مقاومت و مردم حامی مقاومت استفاده می کنند.
 
وی تصریح کرد: اگر اینها بخواهند هزار جنگجو بیاورند؛ به محض اینکه فایل ویدئویی از یک فرد که به صحابه اهانت می کند، پخش کند، تعداد این جنگجویان پنج هزار نفر می شود.
 
* این نبرد علیه گروه های تکفیری است
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: برخلاف آن چیزی که برخی می خواهد به تصویر کشیده و القا کنند، نبرد سنی-شیعی نیست؛ بلکه این نبرد بر سر موجودیت و علیه گروه های تکفیری است، که مرزهای کشورها و ملت ها را به رسمیت نمی شناسند.
 
* عربستان مانعی در برابر آزادسازی فلسطین
وی در ارزیابی خود از سیاست های عربستان در منطقه تاکید کرد که عربستان مانعی در برابر آزادسازی فلسطین به شمار می رود.

استاد اقتصاد دانشگاه اوهایو آمریکا :بعد از برجام همه گشایش‌ها در حد حرف بود/ تحرکی در اقتصاد نیست، کاهش تورم طبیعی است

دکتر حمید شهرستانی: مردم هنوز بعد از ۱۵۰ روز از گذشت برجام منتظرند، بعد از برجام هیچ تغییری ایجاد نشده و همه چیز در حد حرف است، هنوز هیچ سرمایه‌گذاری شروع به کار نکرده است.
سه شنبه, 25 خرداد, 1395 - 10:50

به گزارش عمارنامه، دکتر حمید شهرستانی استاد اقتصاد دانشگاه اوهایو آمریکا در خصوص رابطه تورم و نقدینگی اظهار کرد: رشد نقدینگی یکی از عوامل تورم است و اگر همزمان با اضافه شدن به نقدینگی رکود اقتصادی در جریان باشد و با کاهش تقاضا هم رو به رو شویم، طبیعتا تورم نخواهیم داشت.
وی افزود: وضع اقتصادی ما در چند سال اخیر مناسب نبوده است. ابتدا رشد اقتصادی منفی داشتیم و حالا چند وقتی است که رشد اقتصادی در روند مثبتی قرار گرفته است. در حال حاضر مشکل تقاضا داریم و با رکود عمیقی دست و پنجه نرم می کنیم. بیکاری هم به شدت رشد کرده است. بنابراین فشار خاصی در بحث تقاضا نداریم که به دنبال آن با افزایش قیمت رو به رو شویم.
این اقتصاددان عنوان کرد: علی رغم افزایش نقدینگی تورم تا حد زیادی کنترل شده که یکی از دلایل آن کاهش تقاضاست. وقتی انتظارات مردم نسبت به فضای اقتصادی کشور بهبود پیدا کند و دلگرم شوند، در بخش عرضه تحرکاتی ایجاد خواهد شد. البته در ایران ما هنوز این تحرک را نمی‌بینیم، چون مردم هنوز منتظرند.
شهرستانی افزود: در حال حاضر بخش خصوصی برای فعالیتهای اقتصادی منتظر است. اما به هر حال عرضه مقداری از حالت سکون قبلی درآمده که اثر کاهنده ای روی قیمتها دارد. در بخش مسکن شرایط کاملا ساکن است و طبیعی است که روی محاسبات تورم اثر گذار باشد.
وی با اشاره به کاهش تورم در سه سال گذشته نیز به نسیم آنلاین عنوان کرد: در حال حاضر تورم داریم و نمی توان تلقی کرد که تورمی وجود ندارد، بلکه باید گفت نسبت به قبل سرعت افزایش تورم کمتر شده است. تورم قبلا خیلی لجام گسیخته بود که در حال حاضر وضعیت آن کنترل شده است.
استاد اقتصاد دانشگاه اوهایو آمریکا به نسیم آنلاین گفت: در همه بخشهای اقتصادی کشور به ویژه در بخشهای صنعتی تحرک خاصی را نمی بینیم. هنوز هیچ سرمایه گذاری در هیچ بخشی کار را شروع نکرده و همه چیز در حد دلگرمی و صحبت است. این‌ها همه انتظارات مثبت ایجاد می‌کند و پتانسیل‌هایی است که وجود دارد ولی هنوز بالفعل نشده است.
شهرستانی بیان کرد: یکی از دلایل مثبت شدن انتظارات مردم مذاکرات هسته ای و انتظار برای رفع تحریمها و تسریع در مبادلات بانکی است. اما متاسفانه این قدر در داخل مشکلات ساختاری و بانکی داریم که اثر آن نگرش مثبت را خیلی کم کرده است. 

وی اضافه کرد: اصولا اگر نقدینگی افزایش پیدا کند و بستر مناسب آن هم وجود داشته باشد، تورم به وجود می آید. فرض کنید به طور هم زمان هم به میزان تولید اضافه شود و هم نقدینگی بالا برود، در این شرایط آنچنان اثر قیمتی را نمی بیند و این دو عامل یکدیگر را خنثی می کند.
وی اظهار کرد: اگر در بخش عرضه تحول داشته باشیم، تولید و اشتغال بالا رفته و نقدینگی هم افزایش یابد، شاهد افزایش تورم نخواهیم بود. اما این که بگوییم رابطه نقدینگی و تورم قطع شده است از نظر علمی درست نیست. بهتر است بگوییم که با شرایط رکودی فعلی رشد نقدینگی زیاد بر تورم موثر نیست.

علت گوشه گیری احمدی نژاد


✅دکتر آقاتهرانی (از شاگردان ارشد آیت الله مصباح یزدی) شرح ماجرای دیدارش با دکتر احمدی‌نژاد را این طور بیان می‌کند :

نگرانی آمریکا از نقش ایران در فلوجه

روزنامه نیویورک‌تایمز با طرح این ادعا که نقش‌آفرینی ایران در عملیات آزادسازی فلوجه موجب تشدید تنش مذهبی می‌شود، نوشت: واشنگتن از این مسئله نگران است.
یکشنبه, 9 خرداد, 1395 - 15:33

به گزارش عمارنامه، با آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه عراق و انتشار گزارش‌هایی مبنی بر نقش‌آفرینی مستشاران ایرانی در این عملیات، بار دیگر رسانه‌های غربی سناریوی هراس‌افکنی علیه تهران را آغاز کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در همین راستا گزارشی منتشر کرده و مدعی شده است که حضور ایران و بسیج مردمی در عملیات آزادسازی این پایگاه مهم گروه تروریستی داعش در عراق، می‌تواند به شعله‌ور شدن تنش‌های مذهبی در عراق منجر شود.

در این گزارش که با عنوان «تلاش تحت رهبری ایران برای بازپس‌گیری فلوجه ایالات متحده را نگران کرده» منتشر شده، عنوان شده است که این روزها ایران و نه آمریکا در خط مقدم آزادسازی شهر فلوجه قرار دارد. 

نیویورک تایمز با بیان اینکه تصاویری از حضور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حومه فلوجه منتشر شده، نوشته است که حضور ده‌ها هزار نیروی عراقی تحت فرماندهی ایران، نگرانی‌هایی را در مورد به راه افتادن «یک حمام خون طایفه‌ای» ایجاد کرده است. 

به نوشته این روزنامه، آمریکا معتقد است که حضور ایران در این نبرد می‌تواند به خشم اهل سنت و نهایتا تشدید درگیری‌ها در عراق منجر شود.

نیویورک تایمز همچنین نوشته است هرچند آمریکا دولت عراق را شریک خود می‌داند، اما حضور پررنگ ایران در عراق، موجب شده تا فضای نقش‌آفرینی برای آمریکا کم شود. 

در ادامه این گزارش به وضعیت داخل شهر فلوجه هم اشاره و عنوان شده است که مردم در این شهر وضعیت نامطلوبی دارند و شماری از آن‌ها به هنگام فرار از شهر توسط داعش اعدام شده‌اند. افرادی که موفق به فرار شده‌اند، می‌گویند مردم شهر با کمبود مواد غذایی روبرو هستند.

 

این روزنامه نوشته است که اگر شبه‌نظامیان و بسیج مردمی عراق آنطور که وعده داده‌اند، از ورود به داخل شهر خودداری کنند، احتمال دارد که واشنگتن بر حجم حملات هوایی خود به فلوجه بیافزاید. 

نیویورک تایمز سپس اذعان کرده است که در عملیات فلوجه نیروی ویژه ارتش عراق و همچنین چند هزار نفر از نیروهای عشایری اهل سنت هم مشارکت دارند. 

ارزیابی آمریکا این است که در حال حاضر بین 500 تا 1000 عضو داعش در فلوجه حضور دارند. تعداد غیرنظامیان هم بین 50 تا 100 هزار نفر برآورد شده است. 

سوالی که به نوشته نیویورک تایمز وجود دارد، این است که هنوز مشخص نیست واکنش داعش در برابر حمله چه خواهد بود. آیا این نیروها مقاومت خواهند کرد یا سلاح خود را بر زمین گذاشته و فرار کرده یا به مردم می‌پیوندند. 

«استیو وارن» سخنگوی پنتاگون و ائتلاف تحت رهبری آمریکا می‌گوید داعش در گذشته دو رفتار متفاوت از خود نشان داده است. این گروه در رمادی با نیروهای عراقی جنگید، اما در شهرهایی چون هیت و رطبه اعضای این گروه پا به فرار گذاشتند. 

نیویورک تایمز در پایان با اشاره به سابقه ذهنی منفی آمریکایی‌ها از شهر فلوجه به واسطه درگیری‌های خونبار سال 2004، نوشته است که مقامات آمریکایی ترجیح می‌دانند که نبرد برای بازپس‌گیری این شهر فعلا آغاز نشود و درگیری‌ها فعلا بر شهر موصل در شمال عراق متمرکز باشد.

بازداشت برادر رییس جمهور ، حسین فریدون

امروز در جمع خبرنگاران صورت گرفت
دادستان کل کشور در واکنش به سؤالی درباره بازداشت حسین فریدون در رسانه‌های خارجی سکوت کرد و پاسخی نداد.
یکشنبه, 9 خرداد, 1395 - 16:42

به گزارش عمارنامه، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه گردهمایی رؤسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اختیارات دادستان کل کشور گفت: ما وظیفه داریم آنچه را به عنوان مسئولیت برعهده دادستان کل کشور است در حد توان و با توجه به وظیفه قانونی خود انجام دهیم.

وی با اشاره به آیین دادرسی کیفری مصوب سال 92 گفت: براساس این قانون اختیارات دادستان کل کشور افزایش یافته اما برای انجام آنها ابزار لازم وجود نداشته است.

منتظری تصریح کرد: از روزی که به عنوان دادستان کل کشور مشغول فعالیت شده‌ام تلاش کرده‌ام تا بتوانیم با تشکیل کارگروه‌ها و یا معاونت‌هایی که لازم است تشکیل یا تکمیل شود اقدامات لازم را انجام دهیم به همین جهت هم برنامه‌ای اعلام نکردم چرا که هنوز تمهید مقدمات به پایان نرسیده است.

وی در خصوص مسئله نظارت بر دادسراهای سراسر کشور گفت: در این رابطه تلاش داریم تا نظارت‌ها را سیستمی کنیم و در ظرف چند ماه آینده این اقدامات را انجام می‌دهیم.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره اینکه پلیس یک ابزار مهم در اختیار قوه قضاییه است که باید تقویت شود، گفت: پلیس به عنوان ضابط قوه قضاییه با ما همکاری دارد اما از لحاظ قانونی با مشکلاتی مواجه ‌هستیم چرا که آیین دادرسی جدید محدودیت‌هایی را برای پلیس ایجاد کرده که ما به دنبال حل این مشکلات هستیم.

منتظری با تأکید براینکه امنیت مردم فوق‌العاده اهمیت دارد، گفت: کوچکترین ضعف در این راستا مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

وی در خصوص محتوای مجرمانه فضای مجازی گفت: در این خصوص حرف‌های زیادی داریم و مقام معظم رهبری هم در سخنان اخیر خود از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی گلایه‌مند بودند.

دادستان کل کشور افزود: خوشبختانه تذکرات ایشان اثر کرد و در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی شبکه‌های اجتماعی پیشنهاداتی مطرح شد.

وی گفت: متأسفانه آنقدر فضای مجازی آلوده و مسموم شده که ما مرتب آن را رصد می‌کنیم و در هفته صدها و گاهی هزاران مرکز فساد را شناسایی و با آنها برخورد می‌کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه قطعاً مردم از این فضای آلوده رنج می‌برند، گفت: ما به دنبال حل مشکلات هستیم.

منتظری در واکنش به سؤالی در مورد بازداشت حسین فریدون در رسانه‌های خارجی سکوت کرد و پاسخی نداد.

گاف عجیب رئیس کل بانک مرکزی در انگلیس!


چرا سیف از این حرف‌ها می‌زند؟
رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته در انگلستان اظهاراتی را مطرح کرد که تعجب همگان را برانگیخت.
یکشنبه, 9 خرداد, 1395 - 10:01

به گزارش عمارنامه، سال 95 سال پرحاشیه‌ای برای رئیس کل بانک مرکزی بود. ولی الله سیف تا به امروز که حدود دو ماه و نیم از آغاز سال جاری می‌گذرد، دو سفر پرحاشیه به خارج از کشور داشته، که در هر دو سفر دردسرهای خاصی برای خودش و دولت روحانی ایجاد کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی دولت یازدهم اواخر فروردین ماه برای شرکت در اجلاس جهانی صندوق بین المللی پول به واشنگتن رفت و در آنجا برای اولین بار به صراحت دستاوردهای اقتصادی برجام را زیر سوال برد و آن را برای کشور "هیچ" تلقی کرد.

اما هنوز یک ماه از این سفر و حواشی آن نگذشته بود، که رئیس کل بانک مرکزی باز هم هوس رفتن به فرنگ کرد. مقصد انتخابی سفر دوم ولی الله سیف، اروپا بود. رئیس ساختمان میرداماد تصمیم گرفت که این بار به لندن برود و در کنفرانسی با نام "اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی" با پشتیبانی موسسه "یورو مانی" شرکت کند.

گاف عجیب رئیس کل بانک مرکزی در انگلیس

سیف در مدت حضور خود در پایتخت انگلستان علاوه بر سخنرانی در این اجلاس چند مصاحبه هم انجام داد که یکی از آنها اهمیت خاصی پیدا کرد. رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه با نشریه انگلیسی گاردین با انتقاد از تداوم تحریم‌های دلاری در دوران پسابرجام به نکته ای اشاره کرد، که بسیار تامل برانگیز بود. وی به این نشریه گفت که محدودیت ایران در دسترسی به دلار مشکلات زیادی را به وجود آورده و کشورمان در مواردی که مستقیما هم به مبادلات دلاری نیازی نیست با مشکل رو به روست.

اما مثالی که سیف در این خصوص مطرح کرد، بسیار عجیب و تخصصی بود. رئیس کل بانک مرکزی به این نشریه انگلیسی گفته که که اگر ما بخواهیم ریال عمان را به یورو تبدیل کنیم ظاهرا به دلار نیازی نداریم، اما سیستم طوری طراحی شده که باید ابتدا آن را به دلار تبدیل کرده و سپس آن را به یورو تبدیل کنیم. وی بعد از بیان این مثال از دولت‌های غربی خواسته تا راه حلی را برای این مسئله نشان پیدا کنند.

حالا سوال اینجاست که چرا اظهارات سیف در گفتگو با گاردین این قدر عجیب و غیر قابل باور به نظر می‌رسد. برای پاسخ به این سوال باید اظهارات رئیس ساختمان میرداماد را مورد بررسی قرار دهیم. رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه با این نشریه انگلیسی در واقع به طور غیر مستقیم از عدم دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا یا (Utrn) گلایه کرده است. وی در توجیه این گلایه خود به تبدیل ارزها به یکدیگر و نقش واسط دلار در این خصوص اشاره کرده، در حالی که فرضیه آقای رئیس کل از بن و ریشه فرضیه غلطی است.

در قواعد و مناسبات پولی دنیا همه ارزها قابلیت تبدیل مستقیم به یکدیگر را دارند و نیازی به واحد پول واسطی مانند دلار نیست.

چه کسی مقصر گاف عجیب سیف در لندن است؟

شاید این گاف عجیب و غریب رئیس کل بانک مرکزی به این دلیل مطرح شده که نه تنها وی بلکه حمید قنبری مدیر اداره حقوقی بانک مرکزی هم تجربه حضور در فعالیتهای ارزی را ندارند. در واقع کسی که باید در این خصوص به ولی الله سیف مشاوره می داد، غلامعلی کامیاب معاون ارزی وی است که این روزها و به خصوص بعد از غارت 2 میلیارد دلاری دارایی های ایران توسط دولت آمریکا تصمیم گرفته که کمتر آفتابی شود.

با این تفاسیر شاید بیان مثالی در این زمینه به خوبی بتواند ابعاد ماجرا را روشن کند. به عنوان مثال در سالهای پایانی دولت دهم که تحریمها شدت گرفته بود ایران برای مبادلات ارزی با کشور هند دلار را به عنوان واحد محاسبات در نظر می گرفت، اما وقتی می خواست از هند پول دریافت کند 45 درصد آن را به شکل روپیه و 55 درصد آن را به شکل یورو دریافت می کرد. یعنی در واقع در آن زمان دلار هیچ نقشی در میادلات ارزی نداشت.

بنابراین به نظر می رسد مصاحبه سیف با گاردین قصد دارد پیام مهمی را مخابره کند. رئیس کل بانک مرکزی با بیان مثالی غلط در خصوص لزوم وجود دلار برای مبادلات ارزی رسما وابستگی ایران به را به سیستم مالی آمریکا یا همان Uturn اعلام می کند و به طور غیر مستقیم روی این مسئله تاکید دارد که ایران و آمریکا باید در یک گفتگوی دو جانبه مشکلات خود را در این زمینه حل کنند تا با دسترسی ایران به دلار مشکلات اقتصاد ایران حل شود.

این در حالی است که امروز در دنیا بسیاری از کشورها به کم کردن سهم دلار در مبادلات ارزی خود مشغول هستند . به عنوان مثال بخشی اعظمی از اقتصاد چین بدون دلار به فعالیت خود مشغول است. بنابراین می‌توان فهمید که اقتصاد ایران هم بدون دلار قادر به فعالیتهای اقتصادی است و نباید برای دسترسی به سیستم Uturn  که جایگزینهای زیادی برای آن وجود دارد، هر امتیازی را به آمریکایی ها بدهیم. باید دید رئیس کل بانک مرکزی به چه دلیل چنین گاف بزرگی را در دومین سفر بین المللی خود در سال 95 داده است و هدف او از وابسته نشان دادن اقتصاد ایران به سیستم مالی آمریکا چیست؟

دلنوشته ای با خانم ترانه علیدوستی


سلام خانم ترانه علیدوستی
حالتان خوبه؟
میدونم سرتون بخاطر جشنواره شلوغه اما میخوام به اندازه چند کلمه با شما صحبت کنم. قول میدم زیاد وقتتونو نگیرم.

استاندار سابق نینوا: حضورسردارسلیمانی درفلوجه عراق غیرقانونی است


استاندار سابق نینوا با غیرقانونی خواندن حضور حزب الله لبنان و سردار قاسم سلیمانی در نبرد فلوجه، ادعا کرد که این مساله سبب سازِ دخالت های آشکارِ منطقه ای است.
پنجشنبه, 6 خرداد, 1395 - 19:52

به گزارش عمارنامه، اثیل النجیفی افزود: "مشارکت اینان، موجب می شود که ما به عنوان سنی های عراق، جز با درخواست پشتیبانی فوری از برادران عرب و مسلمانمان، جهت ایجاد تعادل در برابر این حملۀ ایرانی به عراق، احساس امنیت نکنیم". 

وی در گفتگو با روزنامه عکاظ عربستان مدعی شد: "به ما خبر داده شد که شبه نظامیان الحشد الشعبی در برخی اوقات دست به عملیات بمباران فلوجه می زنند".

استاندار سابق نینوا تاکید کرد که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق را مسئول کامل "سلامت اهالی ما در فلوجه" می دانم.

النجیفی اظهار داشت: "داعش مستحق قتل است و باید فلوجه از دست آن آزاد شود؛ اما ما نمی خواهیم که فلوجه را از دست داعش آزاد کنیم تا به دست شبه نظامیان طائفی خواه عراقی یا لبنانی یا ایرانی بیفتد. طرفی که باید در فلوجه قدرت را به دست گیرد، نیروهای رسمی عراق هستند".

چنین ادعاهایی درشرایطی مطرح می شود که نیروهای الحشد الشعبی عراق درکنارارتش، عشایرو سایر نیروهای این کشوردرماههای گذشته علیه داعش به عملیات مشترک دست زده اند و در نبرد فلوجه نیز این نیروها از محورهای مختلف دست به پیشروی زده ا ند.

از اثیل النجیفی درکنار برادرش اسامه النجیفی رئیس سابق پارلمان عراق و رئیس ائتلاف المتحدون، به عنوان عوامل اصلی تسلیم موصل  به تروریست های داعش یاد می شود.

برخی نمایندگان و مقام های عراقی پیش ازاین بارها خواسته اند اثیل النجیفی به علت تسلیم موصل به تروریست ها تحت تعقیب و محاکمه قرار گیرد.

در زمان کنترل داعش بر موصل در 400 کیلومتری شمال بغداد و شماری از مناطق استان نینوا، برخی منابع عراق فاش کردند که اثیل النجیفی استاندار وقت نینوا به سرعت از شهر موصل گریخت و نوعی همدستی در این امر بین او و برخی فرماندهان نظامی در این شهر وجود داشته است.

افراد مسلح داعش خرداد ماه سال 1393 با حمله از سمت راست استان نینوا و ورود به مرکز استان، ساختمان استانداری و ساختمانهای دولتی مجاوررا در موصل تحت کنترل خود درآوردند.

داعشی‌ها همچنین بر فرودگاه موصل در شمال این شهر سیطره پیدا کردند و سپس به سمت چپ موصل پیشروی کردند.

نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق هم پیش ازاین گفته بود: همزمان با خروج کردها از لشگرها و مراکز پلیس، سیاستمداران و مقام های طرفدار بعثی ها نیز به سربازان سنی ارتش دستورعقب نشینی و ترک مقرها را دادند و به این ترتیب قبل از اینکه داعش حمله کند، 85 درصد از نیروهای ارتش فرار کرده و درعمل هر دو لشگر و تمام یگان هایی که وظیفه دفاع داشتند دچار فروپاشی شده بودند و دیگر هیچ کاری از تعداد اندک نیروهای باقی مانده نیز ساخته نبود. پلیس هم طرفدار استاندار بود و استاندار هم با فرماندهان بعثی داعش هماهنگ کرده بود.

راز غیبت‌ های ناگهانی حسین فریدون چیست؟


حاشیه‌های برادر رئیس‌جمهور؛
بررسی عکس‌های هیئت دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی طی دو ماه اخیر نشان می‌دهد که حسین فریدون در این دو نهاد اثرگذار حضور ندارد. به نظر می‌رسد حاشیه‌های برادر رییس جمهور، وی را گرفتار کرده است.
پنجشنبه, 6 خرداد, 1395 - 09:25
به گزارش عمارنامه ، حاشیه‌های حسین فریدون، برادر رییس جمهور، از همان ابتدای دولت شروع شد. وی در هیئت دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون داشتن هیچ سمت رسمی حاضر می‌شد و در مدیریت و برنامه‌ریزی جزیی‌ترین برنامه‌های رییس جمهور حضوری جدی داشت.

از شهریور 92 و با انتصاب وی به عنوان «دستیار ویژه رییس جمهور در امور اجرایی» حضورش در هیئت دولت رسمیت پیدا کرد، اما وی همچنان بدون عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این شورا حضور می‌یافت و این حضورهای گاه‌وبی‌گاه بارها با اعتراض منتقدان دولت روبرو شده بود.

زاکانی: رییس جمهور برای کشف فساد به برادرش و دفترش توجه کند

اما حاشیه‌های فریدون در چند ماه اخیر رنگ و بوی اقتصادی به خود گرفته است. علیرضا زاکانی در بهمن‌ماه 1394 با افشاگری باندهای فساد در دولت یازدهم و با بیان اینکه امروز در پسابرجام موج کشور فروشی به راه افتاده و در حوزه‌های متنوع، منابع و سرمایه‌های ملی در حال غارت است، تصریح کرد: عده‌ای به قیمت فروختن کشور در حال پر کردن جیب‌های خود هستند و هدف این سازمان مخوف و خطرناک این است که با توجه به شرایطی که در پسابرجام ایجاد شده، با پول ملت ایران جیب غربی‌ها را پر کند و در واقع پول ملت تبدیل به سرمایه‌ای در جیب غربی‌ها شود و این سازمان جز جیب خودش و منافع طرف خارجی به چیز دیگری متعهد نیست.

متأسفانه این ابعاد فراتر از شرایط گذشته سایر ارکان را هم دربرگرفته است، آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادرش خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه کنند.

برگ دیگری از فسادهای برادر رییس جمهور را الیاس نادران رو کرد. وی در نشست انجمن روزنامه‌‌نگاران دربارة حمایت حسین فریدون از یکی از بدهکاران بزرگ بانکی اظهار داشت: برادر رئیس‌جمهور ستاد انتخاباتی فهرست حامیان دولت را در ساختمان یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی دولت یعنی آقای شب‌دوست قرار می‌دهد؛ آیا اینها می‌خواهند اشتغال ایجاد و با فساد مبارزه کنند؟

وی با تاکید بر ضرورت تعیین میزان بدهی شب‌دوست به نظام بانکی کشور خاطرنشان کرد: چه کسی از او حمایت کرده است که به زندان نیفتد؟ اگر آقای حسین فریدون این حمایت را نکرده پس چه کسی کرده است؟ دولت به قوه قضاییه اجازه دهد که همین امروز آقای شب‌دوست را بازداشت کند و حقوق ملت را استیفا کند.

اقدامات غیرقانونی برای تأسیس صرافی از سوی برادر رییس جمهور

روزنامه رسالت نیز در راستای افشای فعالیت‌های فعالیت‌های ارزی حسین فریدون اقدام به انتشار گزارشی درباره حضور فریدون در یک صرافی پرداخت و نوشت:‌ در ترکیب هیئت مدیره (یک صرافی) آقای حسین فریدون حضور دارد. پرسش نظارتی این است آیا این آقا همان بزرگواری است که اکنون دستیار ویژه رئیس جمهور است؟ اگر هست چطور می‌شود یک صراف، کارمند دولت یا مدیر یا یک مقام دولتی باشد؟ پس تکلیف قانون منع تصدی دو شغل چه می‌شود؟ اجرای قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات ارز و سکه و طلا چه می‌شود؟ قانون منع دریافت از دو صندوق چه می‌شود. بالاخره ارزهایی که صرافی‌ها دارند اگر نگویم تماماً حداقل بخشی از آنها از صندوق بانک‌های دولتی به صورت مستقیم و از صندوق بانک مرکزی به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأمین می‌شود، نمی‌شود؟ از همه مهمتر با توجه به منصب و مقام آقای حسین فریدون، آن‌گونه که در مذاکرات 1+5 از قاب تلویزیون دیده شد، حتی از وزیر امور خارجه هم بالاتر می‌نمود. اکنون مرتبت و منزلت این صراف - که باید از رئیس بانک مرکزی پایین‌تر ‌باشد - پایین‌تر است یا بالاتر؟ به عبارت ساده‌تر این بانک مرکزی است که تحت امر این صراف است یا این صراف است که به بانک مرکزی فرمان می‌دهد؟ ...

 

آیا این صرافی مجوز تأسیس دارد؟ در متن آگهی تأسیس صرافی هیچ اشاره‌ای به مجوز بانک مرکزی موضوع ماده یک دستورالعمل اجرای تأسیس فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها مصوب مردادماه 89 شورای پول و اعتبار نشده است. به عبارتی مجوز بانک که پس از طی مراحل تأیید صلاحیت صادر می‌شود، مقدمه ثبت شرکت است نه مؤخره و آن که وجود ندارد. صرافی فوق نه تنها مجوز تأسیس ندارد بلکه مجوز فعالیت هم که مقوله‌ای جدا از مجوز تأسیس است هم ندارد و در متن آگهی ثبتی هیچ اشاره‌ای به آن مجوزات نشده، فلذا معلوم نیست صرافی نوع اول است یا دوم و این در حالی است که طبق ماده 2 مصوبه شورای پول و اعتبار ثبت تأسیس صرافی موکول به اخذ مجوز از بانک مرکزی است.

صراف باید به بانک مرکزی تعهد بدهد که در هیچ یک از سازمانها و نهادهای دولتی اشتغال ندارد و مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره دیگر شرکتها نباشد و شریک صرافی دیگری نمی‌باشد. این حکم آمره جزء 8 ماده 10 مصوبه شورای پول و اعتبار است. آیا حضور جناب فریدون به عنوان هیئت مدیره یک صرافی با پست و منصب دولتی دستیار ویژه رئیس جمهور مغایر مصوبه شورای پول و اعتبار نیست؟

مکان صرافی باید دارای محل فعالیت دائم و ثبت شده به نام شرکت صرافی باشد. این مکان باید قبلاً از نظر موقعیت تجاری و امنیتی مورد تأیید بانک مرکزی قرار گیرد تا جواز تأسیس صادر گردد. این شرکت صرافی مستقر در طبقه همکف یک ساختمان یا آپارتمان مورد تأیید بانک به رعایت تبصره ذیل ماده 6 مصوبه شورای پول و اعتبار می‌باشد؟

مجوز فعالیت صرافی مستلزم ارائه ضمانت نامه بانکی بدون قید شرط بابت حسن انجام تعهد به سررسید دوساله به مبلغ 20سرمایه صرافی است. آیا این سپرده 400 میلیون تومانی از سوی صرافی مذکور در وجه بانک مرکزی تأدیه شده است؟

جزییاتی از صرافی غیرقانونی برادر رییس جمهور به روایت اسناد

برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌های اقدام به انتشار جزییاتی از این صرافی کردند. در این خبرها آمده بود: حسین فریدون به همراه علی صدقی مدیرعامل اسبق بانک ملی و مانی مهاجان از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی اسدیان، رییس هیئت مدیره گروه تجاری آوا و شرکت آواپارس دوران، دربهمن ۱۳۹۰ اقدام به راه اندازی و تأسیس شرکت خرید وفروش نقدی ارز و مسکوکات و طلا ونقره درمحل صرافی کرده است.

اما درحالی که حسین فریدون به همراه علی صدقی، علی اسدیان، رییس هیئت مدیره گروه تجاری آوا و مانی مهاجان اقدام به تأسیس صرافی تضامنی صدقی و شرکا کرده است که اکنون نامی از این شرکت تضامنی در بین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی دیده نمی‌شود.