أین عمّار

أین عمّار

اندیشه های انقلابی اسلامی
أین عمّار

أین عمّار

اندیشه های انقلابی اسلامی

قدس بلاشک پایتخت فلسطین است/ سعودی‌ها در حال خیانت به امت اسلامی هستند

رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشور‌های اسلامی:

رهبر معظم انقلاب فرمودند: فلسطین از نهر تا بحر است و قدس هم بلاشک پایتخت آن است.

دیدار شرکت‌کنندگان در کنفرانس اتحادیه بین‌ المجالس با رهبر انقلاببه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار میهمانان شرکت کننده در سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی، با تأکید بر اینکه دنیای اسلام باید در مسائل اساسی با صراحت و با صدای بلند سخن و موضع خود را بگوید، «فلسطین» و «اتحاد دنیای اسلام» را از جمله موضوعات اساسی برشمردند و گفتند: یکی از موضوعات اصلی و بسیار مهم دنیای اسلام، «تلاش برای پیشرفت علمی» است که تجربه جمهوری اسلامی ایران نشان داد، با تلاش و با تکیه بر جوانان می توان رتبه علمی خود را ارتقا داد و در بخشهای مهمی، در مرز دانش قرار گرفت.

لفاظی جبیر: ایران بزرگترین عامل خطر و تهدید در منطقه است

وزیر خارجه عربستان سعودی در جدیدترین گزافه‌گویی خود علیه کشورمان، گفت ایران به علت نقشش در منطقه، بزرگترین عامل خطر و تهدید است.

لفاظی جبیر: ایران بزرگترین عامل خطر و تهدید در منطقه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در نشست مشترک خبری با همتای بلژیکی‌اش در بروکسل با تکرار ادعاهای بی‌اساس ریاض علیه کشورمان گفت: «برای جلوگیری از افتادن یمن به دست ایران و حزب‌الله تلاش می‌کنیم.»

او در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «ایران به علت نقش این کشور در لبنان، یمن و سوریه، بزرگترین عامل خطر و تهدید در منطقه است.»

شلیک موشک بالستیک یمن به سمت فرودگاه «جازان»

خبرگزاری فارس: شلیک موشک بالستیک یمن به سمت فرودگاه «جازان»

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله سه‎شنبه شب یک فروند

موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت فرودگاه منطقه‎ای «جازان» در جنوب عربستان شلیک کردند.

سردرگمی شرکت‌ها برای تجارت با ایران پس از ضرب‌الاجل برجامی ترامپ

خبرگزاری فارس: سردرگمی شرکت‌ها برای تجارت با ایران پس از ضرب‌الاجل برجامی ترامپ

یک رسانه آمریکایی گزارش داده شرکت‌های بین‌المللی پس از بیانیه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران درباره تجارت با ایران دچار ابهام شده‌اند.

منابع خبری روز سه‌شنبه گزارش داده‌اند لحن بیانیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران باعث سردرگمی شرکت‌های بین‌المللی برای تجارت با این کشور شده است.

سازمان ملل: ۲۲ میلیون یمنی کمک نیاز دارند

خبرگزاری فارس: سازمان ملل: ۲۲ میلیون یمنی کمک نیاز دارند

سازمان ملل با بیان اینکه خطر گرسنگی در یمن به دلیل محاصره و بمباران آن توسط عربستان هر روز بیشتر می شود، اعلام کرد که بیش از ۲۲ میلیون نفر به کمک‎های انسان‎دوستانه در یمن نیاز دارند.

 دفتر هماهنگی امور کمک‎های بشردوستانه سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که 22.2 میلیون یمنی (76 درصد از کل جمعیت یمن) نیاز به امدادرسانی دارند.

گزارش جدید نشان می‌دهد که خطر گرسنگی رو به افزایش است و این تعداد طی شش ماه اخیر از 6.8 میلیون نفر به 8.4 نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از 1500 مدرسه در یمن به دلیل حملات ائتلاف سعودی دچار آسیب یا کامل ویران شده است.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، بیش از دو سال و نیم است که ادامه دارد و طی این مدت هزاران نفر از مردم یمن کشته و زخمی شده‌اند.

رهبر معظم انقلاب: «غلط زیادی» آمریکا در خصوص قدس به سرانجام نخواهد رسید/


آقا

رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی اقدام اخیر امریکا نسبت به قدس را «غلط زیادی» خواندند و گفتند: آنها قادر به انجام چنین کاری نخواهند بود و تلاش‌های آنها به سرانجام نخواهد رسید.

پاسخ به ابهامات سانچی ؛ چرا پرچم پامانا بر روی نفتکش ایرانی نصب بود؟

در این گزارش به این ابهام پاسخ داده شده که آیا نصب پرچم پاناما بر روی نفتکش ایرانی سانچی به دلیل تحریم ها بوده و یا هدف از این اقدام، پوششی برای مشخص نشدن ملیت نفتکش ایرانی بوده است؟

ابهامات متعددی در خصوص نفتکش ایرانی سانچی که دو روز پیش، پس از 8 روز سوختن بر روی آب، به همراه پیکر سرنشینانش غرق شد، در فضای مجازی، رسانه های داخلی و خارجی و حتی در بین مردم مطرح می شود که خبرگزاری تسنیم با جمع آوری این ابهامات و گفت‌وگو با کاپیتان محسن بهرامی، دریانورد باسابقه کشورمان که مسئولیت سخنگویی کمیته اضطرار سانحه نفتکش سانچی را برعهده داشته، پاسخ هر ابهام را یافته است.

ابهام اول: چرا نفتکش ایرانی با پرچم کشور پاناما تردد می کرد؟

رؤسای قوا از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت و فیلترشکن‌ها را ساماندهی کنند

بیانیه 170 نماینده
170 نماینده مجلس با صدور بیانیه‌ای از رؤسای قوای سه‌گانه خواستند از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت و فیلترشکن‌ها را ساماندهی کنند.
سه شنبه, 26 دى, 1396 - 11:44

به گزارش عمارنامه،  170 نماینده مجلس با صدور بیانیه‌ای از رؤسای قوای سه‌گانه خواستند از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت و فیلترشکن‌ها را ساماندهی کنند.

متن کامل این بیانیه که توسط عضو هیأت رئیسه مجلس در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 26 دی) قرائت شد تا دقایقی دیگر منتشر می‌شود.

مهدی چمران: سخنان شهردار تهران سیاه‌نمایی بود

رئیس شورای شهر سابق تهران گفت: سخنان شهردار جدید، تبلیغاتی، سیاسی و سیاه‌نمایی بود.

هر قسمت از گزارش دو روز پیش محمدعلی نجفی، شهردار تهران از منظر هرکسی می‌تواند محل ایرادات بسیار باشد و بعید است کسی بپذیرد که 12 سال مداومت مدیریت یک شخص در یک مقام خالی از نقاط عطف و قابل دفاع و بیان باشد، با این حال نجفی نشان داد، می‌شود که خیلی چیزها را ندید و بعضی چیزها را بیشتر دید. گزارش روز یکشنبه شهردار تهران سراسر انتقاداتی بود به مدیریت شهری سابق پایتخت که بعد از شنیدن آن سوای وظیفه رسانه‌ای، وظیفه شهروندی جست‌وجوی صحت و سقم آن را ایجاب می‌کند. از همین جهت با ناظران سابق شهری به گفت‌وگو پرداختیم تا نظرات آنها را در این باره بشنویم.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر سابق تهران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با بیان سه کلیدواژه از سخنان نجفی انتقاد کرد و گفت: «سخنان شهردار جدید، تبلیغاتی، سیاسی و سیاه‌نمایی بود. به شخصه از نجفی انتظار چنین نطق و ارائه گزارشی را نداشتم و به‌شدت از این موضوع گلایه‌مندم.» وی در ادامه با بیان این نکته که نمی‌شود هیچ خدمتی در دوره مدیریتی یک شخص نباشد افزود: «سوای واقعیت یا عدم‌واقعیت این اظهارات خیلی ساده‌انگارانه‌ است که ما هیچ نقطه مثبتی در دوره مدیریت قبلی نبینیم و آن را در یک گزارش کلان بیان نکنیم.»

چمران با اشاره به به‌کاربردن برخی لغات در اظهارات نجفی همچون خیانت و خرج دیمی بودجه و... خاطرنشان کرد: «استفاده از این نوع ادبیات و لغات در نطق یک شخصیت حقوقی مثل آقای نجفی دور از ذهن است. خود آقایان در جریان مباحث مربوط به حسابرسی هستند. شهرداری زودتر از دولت و با فشار شورا گزارش مالی خودش را تحویل داد. اتفاقا باید بگویم که بازه غیرقابل بازرسی، بازه خرج‌های دیمی در مدیریت شهری از سال 82 به قبل است که شهر دست همین آقایان و دوستان همفکر اینها بود.»

همه چیز درباره روزی که "شاه با فرح فرار کرد"+ تصاویر

۲۶ دی‌ماه ۵۷ محمدرضا پهلوی خاک ایران را در حالی ترک کرد که تا زمان فوتش در بین ۶ کشور دنیا آواره و سرگردان بود.

به گزارش عمارنامه،  روز 26 دی‌ماه 1357 ساعت 13:08، محمدرضا پهلوی به‌همراه همسرش فرح، خاک ایران را به مقصد مصر ترک کرد. شاپور بختیار نخست‌وزیر، جواد سعید رئیس مجلس شورای ملی، علینقی اردلان وزیر دربار و جمعی از وابستگان درباری برای بدرقه وی حضور داشتند.

همه چیز درباره روزی که

شاه در فرودگاه علت سفر خود به خارج را اینگونه توصیف کرد "مدتی است احساس خستگی می‌کنم و احتیاج به استراحت دارم. ضمناً گفته بودم پس از این که خیالم راحت شود و دولت مستقر گردد، به مسافرت خواهم رفت."

سه روز قبل از فرار، شاه شورای سلطنت را تشکیل می‌دهد تا این شورا موجبات استمرار حکومتش و امکان مذاکره با سران انقلاب را فراهم کند که البته در این هدف ناکام ماند.

 

ادامه مطلب ...