أین عمّار

أین عمّار

اندیشه های انقلابی اسلامی
أین عمّار

أین عمّار

اندیشه های انقلابی اسلامی

5 قایق نظامی سپاه ناو آمریکایی را در تنگه هرمز رصد کردند



رویترز از اعزام 5 فروند قایق نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران برای رصد یک فروند ناو جنگی آمریکایی حامل یکی از ژنرال‌های ارشد این کشور در خلیج فارس خبر داده‌اند.

5 قایق نظامی سپاه ناو آمریکایی را در تنگه هرمز رصد کردند

سپاه پاسداران روز دوشنبه 5 فروند قایق نظامی را تا فاصله 500 متری یک فروند ناو امریکایی در تنگه هرمز اعزام کرد تا این ناو را رصد کند. این ناو امریکایی حامل ژنرال ژوزف ووتل رئیس فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در منطقه خاورمیانه بود که بر کلیه اقدامات نظامی نیروهای امریکایی در خاورمیانه نظارت می‌کند.

این گروه از قایق‌های سپاه شامل 4 قایق تندرو بود که 3 فروند آن مجهز به مسلسل و دیگری مجهز به موشک هدایت شونده بود.

به گزارش رویترز ژنرال ووتل در جمع خبرنگاران در ناو امریکایی یواس‌اس نیواورلئانز که حامل 650 تفنگدار دریایی است، از این رویداد ابراز نگرانی کرد و گفت: «همان طور که شما در این فضای فشرده مشاهده کردید، احتمال زیادی برای اشتباه محاسباتی وجود داشت.»

بر اساس این گزارش، یکی از  4 قایق تندروی سپاه که به ناو یواس‌اس نیواورلئانز و ناوشکن‌های همراهش نزدیک شده بود، با خاموش کردن موتور خود منتظر عبور این ناوهای امریکایی شد.

این در حالی است که به گفته رویترز تنها یک ساعت قبل، یک کشتی گشتی ایرانی مجهز به موشک هدایت شونده از همین منطقه عبور کرده بود.

ایران بارها تاکید کرده است که گسترش نفوذ در خلیج فارس و برقراری امنیت در این منطقه، حق مشروع و قانونی آن است و کشورهای منطقه باید امنیت خلیج فارس را بدون دخالت کشورهای خارجی تامین کنند.

تهدید پسر اسامه بن لادن برای انتقام گیری از آمریکا

 حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن رهبر کشته شده گروه تروریستی "القاعده" با انتشار پیامی صوتی، آمریکا را تهدید کرد که انتقام خون پدرش را خواهد گرفت.

تهدید پسر اسامه بن لادن برای انتقام گیری از آمریکا+عکس

به گزارش بسیج پرس؛ «حمزه بن لادن» پسر «اسامه بن لادن» سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده در پیامی صوتی که در اینترنت منتشر شده است، تهدید کرد که انتقام خون پدرش را از آمریکا خواهد گرفت.

«حمزه بن لادن» در این پیام صوتی ۲۱ دقیقه ای تهدید کرده است که القاعده به جنگ علیه آمریکا و هم پیمانان آن ادامه خواهد داد.

او در این پیام صوتی تأکید کرده است که این انتقام، یک انتقام شخصی برای اسامه نیست بلکه انتقام تمام کسانی است که از اسلام دفاع کرده‌اند.

«اسامه بن لادن» سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده سال ۲۰۱۱ در پی عملیات نیروهای ویژه آمریکا در مخفیگاه خود در پاکستان کشته شد.

ای میل های هیلاری کلینتون آشکار کننده دیدگاهش درباره ایران

 این ایمیل ها نشان دهنده نفوذ و تاثیر "دیپلماسی خط دو" میان امریکا و ایران در دوران احمدی نژاد است

ای میل های هیلاری کلینتون آشکار کننده دیدگاهش درباره ایران

به گزارش بسیج پرس: ویکی لیکس صدها ایمیل هیلاری کلینتون را مربوط به زمانی که وی در وزارت امور خارجه مشغول به کار بوده، منتشرکرده است؛ از جمله چندین ایمیل درباره ایران. این ایمیل ها از آن جایی که به روشن شدن طرز تفکر هیلاری کلینتون و سیاست خارجی او کمک می کند ارزش تجزیه و تحلیل دارد. این ایمیل ها پنجره کوچکی را به سوی فعالیت درونی سیاست خارجی ایالات متحده، به ویژه در رابطه با ایران و خاورمیانه، باز می کند. برخی مشاهدات کلیدی درباره این ایمیل ها که (برای کلینتون ارسال شده یا شخص کلینتون آن ها را ارسال کرده) به شرح ذیل است:

نخست، این ایمیل ها نشان دهنده نفوذ و تاثیر "دیپلماسی خط دو" میان ایالات متحده و ایران در دوران محمود احمدی نژاد است. چرا که تعدادی از این ایمیل ها خطاب به هیلاری کلینتون اطلاع رسانی به او درباره تداوم و فرایند نشست های نیمه رسمی ایرانیان و آمریکایی ها بوده که در اروپا و ایالات متحده برگزار شده است.

دوم، این ایمیل ها نشان دهنده یک فرایند گروهی پیچیده است که اغلب شامل شرکت کنندگان درون سازمانی مطلع از امور و مشاوره سیاسی به وزیر امور خارجه است، کسی که به نوبه خود بر اساس این خروجی ها، تصمیم سازی کرده و متن بیانیه های عمومی و سخنرانی های خود را تنظیم می کرد. در حقیقت به ندرت ایمیلی وجود دارد که نشان دهد هیلاری کلینتون قضاوتی مستقل (در رابطه با سیاست های مربوط به ایران) داشته است. این مساله می تواند نشانه نقطه ضعف او در این زمینه و اتکای بیش از اندازه اش به دیگران باشد.  

سوم، این ایمیل ها نشان می دهد که، به عنوان مثال، سرمایه گذاری ایالات متحده در آرژانتین یک بده بستان دیپلماتیک بوده است، به این شکل که آرژانتین نیز از موضع ضدایرانی ایالات متحده در آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2010 حمایت کرده است.

چهارم، گرچه این ایمیل ها نشان دهنده هماهنگی نزدیک ایالات متحده و اسراییل درباره ایران است، آنها همچنین نشان دهنده نارضایتی (ایالات متحده) از اسراییل است. چرا که در یکی از این ایمیل ها خطاب به هیلاری کلینتون از طرف آن ماری اسلاتر، استاد دانشگاه پریسنتون و مشاور کلینتون، به اسراییل به عنوان باری بر دوش ایالات متحده اشاره می کند که هیچ نفعی برای آمریکا ندارد و در عوض واشنگتن را در شرایطی دشواری قرار داده که منافع این کشور را به طور فزاینده ای تضییع می کند.   

پنجم، یکی از معاونان وزارت خارجه هیلاری کلینتون در سپتامبر 2009 میلادی در ایمیلی خطاب به وی، از نشتس در اسراییل به او گزارش داده که موضوع آن اقداماتی دیپلماتیک بود که هدفش ایجاد جنگ روانی علیه نخبگان ایرانی بود. هدف این نشست همچنین گزینه های غیرمتعارف نظامی مشتق شده از این رویکرد روان شناختی بوده است. به عبارت دیگر، این ایمیل گله و شکایت مقام ها و کارشناسان ایرانی درباره جنگ روانی علیه ایران را تایید می کند.   

ششم، در ایمیلی به تاریخ هفدهم فوریه 2010 میلادی، کلینتون از "مشت آهنین در رویکرد دستکش مخملی" نوشته است، رویکردی که با توجه به بیانیه اخیر تند او درباره ایران به نظر می رسد از آن زمان تاکنون هیچ تغییری نداشته است. او به طرز معناداری گفته که صحبت کردن از تغییر رژیم، عامل تغییر رژیم (در ایران) را تضعیف می کند. این سخنان هیلاری کلینتون همچنین نشان دهنده اعتیاد سنتی ایالات متحده به رویکرد تغییر رژیم، البته از کانال های مختلف شامل توسعه رسانه ها است. 

هفتم، این ایمیل ها نشان دهنده حساسیت رسانه ای دولت ایالات متحده و توجه جدی آن به گزارش رسانه ها درباره ایران و ستون نویس های کلیدی است. به عنوان مثال، در یک مورد هیلاری کلینتون از مقاله ای به قلم گری سیک تقدیر کرده است. مقاله ای که گری سیک در آن هشدار داده تحریم ها ایران را به زانو در نخواهد آورد و ایران نباید قربانی دیگران شود.

هشتم، این ایمیل ها همچنین نشان دهنده حساسیت مواضع سعودی ها نسبت به ایران است. به عنوان مثال، یکی از ایمیل های کارمندان وزارت خارجه به هیلاری کلینتون به سرمایه گذاری سعودی ها بر روی برنامه هسته ای پاکستان و بمب های هسته ای پاکستان به عنوان بمب های ذخیره عربستان سعودی اشاره دارد.

می توان گفت، ارزش این ایمیل ها برای تجزیه و تحلیل سیاست خارجی ایالات متحده محدود است، البته اگر اصلا ارزشی داشته باشد. اما این ایمیل ها می توانند مفید باشند وقتی که در کنار تحلیل های عمیق از فرایند تصمیم سازی سیاست خارجی ایالات متحده مورد مطالعه قرار بگیرند. با این حال در رابطه با ایران، این ایمیل ها نشان می دهد که کلینتون به جای ایده های جدید به دنبال مشاوره گرفتن در این باره است.

عربستان خود را برای گشودن جبهه جدیدی جهت براندازی نظام ایران آماده می‌کند

  روزنامه رأی الیوم در یادداشتی با اشاره به سخنرانی "ترکی الفیصل" رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی در جمع منافقین در پاریس و اعلام حمایت نامحدود از آنان، تأکید کرد که عربستان خود را برای گشودن جبهه جدیدی جهت براندازی نظام ایران آماده می‌کند.


عربستان خود را برای گشودن جبهه جدیدی جهت براندازی نظام ایران آماده می‌کند

به گزارش بسیج چپرس؛ روزنامه رأی الیوم روز دوشنبه در یادداشتی با اشاره به سخنرانی "ترکی الفیصل" رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی در جمع منافقین در پاریس و اعلام حمایت نامحدود از آنان، تأکید کرد که عربستان خود را برای گشودن جبهه جدیدی جهت براندازی نظام ایران آماده می‌کند.

"ترکی الفیصل" وزیر امورخارجۀ واقعی عربستان سعودی به شمار می‌آید و به عنوان مسؤول مأموریت‌های دشوار در این کشور به شمار می‌آید. یکی از بارزترین مأموریت‌های او تماس و ملاقات با مسؤولان رزیم صهیونیستی و گشودن کانال‌های ارتباطی محرمانه و علنی با آن‌ها است.
الفیصل با شرکت در نشست گروهک مسلح منافقین که تانک و سلاح های جدید در اختیار دارد، و تأکید بر این ادعا که این گروهک در رسیدن به اهداف خود موفق خواهد شد، حوزۀ فعالیتهای خود را از طریق برعهده گرفتن پرونده این گروهک و حمایت مالی و نظامی از آن در آینده نزدیک، گسترش داد.

مسؤولان سعودی در مواضع علنی خود مدعی هستند که فعالیتهای ترکی الفیصل و تماسهای او با رژیم اسرائیل ارتباطی با آنان ندارد، به این بهانه که او پست و منصب رسمی دولتی ندارد؛ ولی افراد اندکی هستند که این ادعا را باور می کنند؛ زیرا این شاهزاده طی 10 سال مهمترین پست‌ها را در وزارت امورخارجه سعودی برعهده داشت و پس از آن رئیس سازمان اطلاعات این کشور شد، به همین دلیل امکان ندارد که او فردی عادی باشد، و ممکن نیست که بدون مجوز خاندان حاکم و یا شخص پادشاه برای انجام این مأموریتها، تعیین شود.

موضوع قابل توجه این بود که شبکه رسمی و دولتی "الاخباریه" عربستان سخنان ترکی الفیصل را پخش کرد و مواضع او در نخستین صفحۀ روزنامه‌های شبه رسمی منتشر شد؛ به صورتیکه اینگونه به نظر می‌آید سخنان و مواضع او پیام مسؤولان سعودی به ایران می‌باشد. و بارزترین سرفصل‌های این پیام این است که در مرحلۀ بعدی، همه خطوط قرمز شکسته خواهد شد، و به صورت مستقیم در امور داخلی ایران در همه زمینه‌ها دخالت صورت خواهد گرفت.

در آغاز عملیات "طوفان قاطعیت" سعودی (تجاوز نظامی به یمن) کارشناسان و مسؤولان سعودی و دیگر کشورهای عربی منطقه خلیج فارس از طریق برنامه‌های تلویزیونی به شدت از این اقدام "سلمان" (پادشاه) حمایت کرده و آن را انتقال به مرحله‌ای جدید و متفاوت و مقابله نظامی با ایران دانستند، بعضی از آنان هم تهدید کردند که به هدف ضربه زدن به ثبات و امنیت ایران از اقلیت‌ها و قومیت‌ها حمایت‌های تسلیحاتی و مالی به عمل خواهند آورد.

اما پس از گذشت یک سال و شکست عملیات طوفان قاطعیت، سعودی ها از این مواضع خود عقب نشینی کرده و برای مدتی تقریبا اثری از آن باقی نماند؛ اما اکنون نمی‌دانیم چرا دوباره این مواضع احیا شده و مسؤولان سعودی به این حد و سطح از تهدیدها ضد ایران روی آورده‌اند، و به صورت علنی و آشکار به حمایت و پشتیبانی از گروهک مسلح منافقین می پردازند؟

رأی الیوم در پایان با مطرح کردن این سؤال که "نمی‌دانیم آیا مسؤولان سعودی قبل از دست زدن به این کار به صورت جدی همه محاسبات لازم را انجام داده‌اند یا خیر، و آیا همه احتمالات و واکنشهای قابل پیش بینی را بررسی کرده‌اند"، خاطرنشان کرد که گشودن این جبهه جدید از نظر علوم سیاسی و نظامی، اقدامی عاقلانه به شمار نمی‌آید.

واکنش سردار سرلشکر محسن رضایی به اظهارات بان کی مون


واکنش سردار سرلشکر محسن رضایی به اظهارات بان کی مون دبیر کل سازمان ملل که گفته است : «آزمایش‌های موشکی ایران با روح توافق هسته‌ای ناسازگار است» و «از ایران می‌خواهم تا از انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک صرف‌نظر کند».

همه می‌دانند و می‌بینند که آنچه با روح امنیت و صلح در منطقه ناسازگار است، نه آزمایش‌های موشکی دفاعی ایران که موشک‌ها و بمب‌های رژیم‌صهیونیستی و عربستان است که همیشه محور جنگ افروزی و نسل‌کشی در منطقه بوده‌اند؛ اقدام خجال‌آور شما که به خاطر چند دلار از گفته خود درباره کودک‌کشی عربستان عقب‌نشینی کرده‌اید از یادها نرفته است.
آقای دبیر کل! آیا باور ندارید که مدت‌ها است اعتبار اخلاقی و صلاحیت حرفه‌ای خود را برای کار در این سازمان جهانی از دست داده‌اید؟

صالحی: در حال زمینه‌چینی، پخت و پز و توطئه‌ای جدید علیه‌مان هستند


در واکنش به ادعاهای بان‌کی‌مون و مرکل علیه ایران؛
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ادعاهای اخیر مرکل و بان‌کی‌مون را بیانگر توطئه‌ای جدید علیه ایران دانست و گفت: احساس می‌کنم در حال زمینه چینی و پخت و پز علیه ما هستند و باید گوش به زنگ باشیم.
  علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی همزمانی ادعاهای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و اظهارات بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران را حاکی از ایجاد توطئه‌ای جدید علیه کشورمان دانست و بر جلوگیری به‌ هنگام از آن تاکید کرد. 
 
وی تصریح کرد: البته بنده برای صحبت کردن در این خصوص احتیاط می‌کنم و نگرانم که بگویند بحث سیاسی است، اما احساس می‌کنم اتفاقاتی در حال روی دادن است زیرا آقای بان‌کی‌مون و خانم مرکل حرف‌های عجیبی زده‌اند. 
 
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ادعاهای مقامات آلمانی مبنی بر تلاش ایران برای خرید تجهیزات مرتبط با سلاح‌های هسته‌ای گفت: اول چنین ادعاهایی مطرح کردند و بعد گفتند سازمان انرژی اتمی چنین خریدی نکرده بلکه بیشتر برای وزارت دفاع ایران بوده است. 
 
صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما هشدار داد:‌ احساس می‌کنم در حال زمینه چینی و پخت و پز علیه ما هستند و ما باید گوش به زنگ باشیم. 
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این ادعاها افزود: به طور منطقی وقتی یک کانال خرید در برجام تعبیه کرده‌ایم دیگر ضرورتی ندارد که سازمان انرژی اتمی بخواهد دستگاهی را به طور غیرمستقیم از بازار سیاه خریداری کند که هم هزینه بیشتری دارد و هم خطر آلودگی احتمالی خواهد داشت

همه به جز حسین فریدون!

مهدی محمدی نوشت:
برخی برکنار شده اند و برخی دیگر نیز برکنار خواهند شد بجز حسین فریدون! آنها که برکنار شده اند یحتمل جایگزین می شوند با دوستان حسین فریدون.

مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاس در کانال تلگرامی خود با واکنش نسبت به عملکرد دولت در ماجرای فیش های حقوقی نوشت:

برخی برکنار شده اند و برخی دیگر نیز برکنار خواهند شد بجز حسین فریدون! آنها که برکنار شده اند یحتمل جایگزین می شوند با دوستان حسین فریدون. و آنها که جایگزین می شوند هم چیزی نیستند جز سپر بلای حسین فریدون. ناظران از قضا برخلاف آنچه برادر حسن می گوید بیکار نبوده اند در این سالها و چیزها روی میزشان است درباره حسین فریدون. می ماند اینکه اجازه رسیدگی خواهند یافت یا حاشیه امن دارد حسین فریدون!

سرتیم حفاظت سید حسن نصرالله کیست؟/آقای سپر در تهران دیده شد؟ + تصاویر

"سیدحسن‌ نصرالله" همواره تحت شدیدترین تدابیر امنیتی اسکورت و محافظت می‎شود.
سه شنبه, 15 تیر, 1395 - 13:35

به گزارش عمارنامه، حفاظت از شخصیت ها یک مسئولیت مهم است که به عهده محافظان یا (به اصطلاح غربی ها "بادیگاردها") گذاشته می شود. 

حفاظت از برخی شخصیت ها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که در آن مقام وجود دارد کار بسیار سخت و دشواری است و تیم های محافظت در این زمینه باید بسیار هوشیار باشند. 
 
یکی از شخصیت هایی  که حفاظت از آن کار دشواری بوده ؛ "سید حسن نصرالله " دبیر کل حزب الله لبنان است که نشان داده در مقابله و نبرد با ارتش اسرائیل در دو دهه اخیر بسیار جدی است.
 
سرتیم حفاظت

 
وی در مقابله با تروریست های تکفیری و رژیم صهیونیستی عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشته و سالهاست که دستگاه اطلاعات اسرائیل (موساد) به دنبال آن است تا وی را ترور کند. 
 
 
**سیدحسن‌ نصرالله همواره تحت شدیدترین تدابیر امنیتی اسکورت و محافظت می شود 
 
سیدحسن‌ نصرالله همواره تحت شدیدترین تدابیر امنیتی اسکورت و محافظت می شود و تقریباً تمام سخنرانی‎های وی به صورت ویدیو کنفرانس پخش می‎شود. یکی از محافظان مهم "سید حسن نصرالله"؛  "ابوعلی" است. 
 

سرتیم حفاظت

سرتیم حفاظت

 
"ابوعلی جواد" داماد "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان بوده و در بین ۱۹ فرمانده ویژه، فرماندهی تمام آنان و محافظان ویژه را برعهده دارد؛ بطوری‌که به وی لقب "سپر سید” داده‌اند.
 
 
ابوعلی حاضر است جان خود بدهد تا "سیدحسن نصرالله"  آسیبی نبیند. دبیر کل حزب الله لبنان نیز وی را بسیار دوست دارد و با وجود کم سن بودن او ، "سید حسن نصرالله" به وی اعتماد کامل دارد.
 
محافظ اول "سیدحسن نصرالله" اصلا نمی‌خندد؛ خوش‌چهره و دارای سیمای کودکانه است. وی بسیار حرفه‌ای آموزش دیده و دوران آموزشی را مدت زیادی در پادگان‌های مخفی پشت‌سر گذاشته است.
 
داماد دبیرکل حزب‌الله از محبوبیت بالایی نزد مقاومت اسلامی و مردم لبنان قرار دارد و همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی توجه ویژه ای به وی دارند.
 
«آقای سپر» لقبی است که به او داده اند؛ زیرا همیشه در کنار "سید حسن نصرالله" دیده می شود. آنقدر به کارش مسلط است که تا زمان حیات او بعید به نظر می رسد کسی بتواند خدشه ای به دبیر کل حزب الله لبنان وارد کند. 
 
 
**ابوعلی؛ مردی که هرگز نمی خندد
 
این مرد سری تراشیده و چهره ای کاملا جدی دارد. در مورد او می‌گویند مردی که هیچ گاه نمی‌خندد!بارها گفته شده که رژیم صهیونیستی به شدت به دنبال شکار این محافظ کارکشته است.

 

سرتیم حفاظت

سرتیم حفاظت

 

این محافظ به قدری مواظب فرمانده و پدر زن خود هست که می‌گویند در مراسم عروسی‌اش با دختر "سید حسن" در حالی که داماد بود اما کارش را انجام داد و اجازه نداد دبیر کل حزب الله از باقلواهای داخل مجلس بخورد زیرا نمی دانست از کجا تهیه شده و به محافظین دیگر دستور داد، آن ها باقلوا تهیه کنند که این زیرکی او برای جمع حاضر بسیار جالب بود.
 
روزنامه صهیونیستی معاریو در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی درباره یگان ویژه حفاظت از "سید حسن نصر الله" دبیرکل حزب الله لبنان نوشته است "واحد نیروهای نخبه، در یگان ویژه امنیتی از جان سید حسن نصر الله محافظت می‌کنند."
 
به نوشته این روزنامه، "تعداد نیروهای این یگان، به طور کلی بالغ بر 150 نفر است که همه آنها زیر نظر نیروهای امنیت داخلی ویژه این حزب، آموزش های امنیتی و نظامی ویژه ای دیده اند."
 
معاریو می افزاید: "تعداد اعضای تیم امنیتی شخصی دبیرکل حزب الله، بالغ بر 20 تن از نیروهای کارکشته و وفادار به وی هستند که تحت فرماندهی سرلشکر "ابو علی" جواد فعالیت می کنند و صرفا برای همین کار آموزش دیده اند." بقیه نیروهای عضو یگان ویژه، متشکل از 130 تن از نیروهای امنیت داخلی هستند که در زمان‌هایی که دبیرکل حزب الله در میان مردم حضور می‌یابد به گارد ویژه حفاظتی وی کمک می‌کنند.
 
این روزنامه در ادامه درباره تلاش‌ها برای ترور سید حسن نصر الله مدعی شد: "نصر الله در سال 2004 از طریق ریختن سم در غذایش هدف سوء قصدی نافرجام قرار گرفت. در جنگ 33 روزه هم تلاش اسرائیل برای ترور وی از طریق حمله هوایی به برجی که در داخل آن زندگی می کرد به شکست انجامید. در آوریل 2006 یک شبکه تروریستی که برای ترور او با استفاده از موشک لاو برنامه ریزی کرده بودند تا در اثنای حضورش در یک مراسم در محله حاره حریک در حومه جنوب بیروت خودرو وی هدف قرار گیرد، لو رفتند. در 30 ژوئیه 2011، یک انفجار در ساختمانی مسکونی در حومه جنوب بیروت رخ داد که گفته می شد هدف از آن ترور نصر الله بود. یک ماه بعد هم خودرویی بمب گذاری شده در نزدیکی تالار شهدا، که نصر الله در آن در حال سخنرانی به مناسبت هفتمین سالگرد جنگ 33 روزه بود، منفجر شد.
 
به ادعای معاریو از جمله تیم حفاظتی دبیر کل حزب الله،  "خلیل حرب"، مشاور امور اطلاعات تا سال 2012، "وفیق صفا"، رئیس امنیت مرکزی، "ابو علی جواد"، داماد نصرالله و محافظ اول وی، "صفی الدین"، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله و "حسین الخلیل"، برادرزاده و جانشین "صفی‌الدین" هستند. 
 
اما در روزهای گذشته برخی مدعی شده اند که "ابوعلی” محافظ شخصی "سید حسن نصرالله” دبیرکل حزب الله لبنان، بادیگارد "روحانی” رییس جمهوری ایران در روز قدس بود. این موضوع در 72 ساعت اخیر به شدت در فضای مجازی دست به دست شده و صحت و سقم آن تائید یا تکذیب نشده است ، اما با توجه به تصاویری که سایت ریاست جمهوری از حضور روحانی در راهپیمایی روز جهانی قدس منتشر کرده، ادعای رسانه ها در اینباره قابل قبول نیست.
 

 

سرتیم حفاظت


سرتیم حفاظت
 
 
سرتیم حفاظت

تل آویو از مذاکرات با حماس خبر داد


روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز (دوشنبه) گزارش داد که جنبش حماس در تلاش است اسرائیل را ملزم به دستیابی به توافقی برای تبادل اسیران میان دو طرف کند که این توافق همچون توافق حاصل شده در سال 2011 به نام توافق شالیت باشد که در جریان آن حماس یک سرباز اسرائیلی را آزاد کرد و در مقابل بیش از 1000 اسیر فلسطینی را که در زندان‌های رژیم اشغالگر بودند، تحویل گرفت.
به گزارش امروزنامه، این روزنامه عبری زبان به نقل از یک مسئول اسرائیلی گزارش داد که جنبش حماس از طریق تماس‌های غیر مستقیم و پشت پرده خواهان این است که اسرائیل قبل از آغاز مذاکرات پیرامون تبادل اسیران 50 اسیر فلسطینی را از زندان‌های اسرائیل آزاد کند و پس از آن اسرائیل جسد دو سرباز خود با نام‌های اورون شائول و هدار گلدین و دو تن دیگر که داوطلبانه وارد نوار غزه شده و حماس آن دو را به اسارت گرفته است، تحویل بگیرد.

این روزنامه به نقل از این مسئول گزارش داد حماس خواهان اجرای توافق شالیت شماره 2 و آزادی هزاران اسیر حماس است و برای آغاز مذاکرات جهت توافق بر سر تبادل اسیران این شرط را گذاشته است که 50 اسیر که در جریان موج بازداشت‌های صورت گرفته توسط ارتش اسرائیل در سال 2014 در پی ربوده و کشته شدن سه شهرک نشین بازداشت شدند، آغاز کند.

این مسئول اسرائیلی عنوان داشت: اسرائیل به میانجی‌گران گفته است که آماده پرداخت بهای سنگین در توافق‌های تبادل اسیران نیست و در مورد دو سرباز با نام‌های گلدین و شائول صحبت به صورت قطعی در مورد دو جسد مطرح است.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود تاکید کرده است نمی‌توان توافق اینچنینی برای تبادل اسیران را در توافق آشتی میان اسرائیل و ترکیه جای داد و تلاش‌ها برای مرتبط ساختن توافق ترکیه با مذاکرات پیرامون آزادسازی دو جسد و دو شهروند با واقعیت مرتبط نیست و نشانگر عدم درک طرف دیگر است.

در همین حال، یوسی یهوشواع، خبرنگار نظامی این  روزنامه گفته است که گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس و نه بخش سیاسی حماس در حال مذاکره با اسرائیل است و فرماندهی گردان‌های قسام در قبال اسیران متعهد هستند. این مسئول اسرائیلی در مصاحبه با روزنامه یدیعوت آحارونوت گفته است که اسرائیل با این مسئله موافقت می‌کند که در چهارچوب مذاکراتی پیرامون توافق آزادی حدود 20 اسیر که در عملیات اسرائیل با عنوان صخره سخت در سال 2014 بازداشت شده‌اند صحبت کند و همچنین جسد 20 نیروی مبارز فلسطینی را که در جریان حملات اسرائیل کشته شدند و اسرائیل جسدهای آنها را نگه داشته است،

ریشه پرداخت و دریافت فیش‌های نجومی در کجاست؟

با عنایت به اینکه بیش از 950 مدیر دولتی حقوق‌های نامتعارف دریافت کرده‌اند
فاش شدن فیش‌های حقوقی شگفت‌اور در فضای مجازی و میان مردم باعث شد که سوالات بسیاری ذهن جامعه ایران را به خود مشغول کند تا جایی که پیگیری و واکنش مردم در فضای مجازی منجر به شروع حرکتی عظیم در پاک‌سازی فضای اداری کشور شد.
گروه سیاسی - فاش شدن فیش‌های حقوقی شگفت‌اور در فضای مجازی و میان مردم باعث شد که سوالات بسیاری ذهن جامعه ایران را به خود مشغول کند تا جایی که پیگیری و واکنش مردم در فضای مجازی منجر به شروع حرکتی عظیم در پاک‌سازی فضای اداری کشور شد.

به گزارش بولتن نیوز، آن‌چه که بیش از همه مردم ایران را آزرده کرد این بود که در شرایطی که فشار اقتصادی کمرشکنی به مردم وارد است و بسیاری از آحاد ملت با حداقل‌ها زندگی می‌کنند, چگونه است که مدیران مالی و اداری کشور حقوق‌های چند صد میلیونی دریافت میکنند؟! یک کارگر معدن با تمام ریسک کاری و خطرات جانی تنها حقوق مصوب وزارت کار را دریافت می‌کند و بعضی مدیران حقوق‌های چندصد میلیونی!!! اما آن‌چه تکان‌دهنده است اطلاعاتیست که محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. طبق گفته‌های ایشان و تحقیقات گسترده چند نهاد بیش از 950 مدیر دولتی دارای فیش‌های حقوقی نامتعارف می‌باشند!!!


مدیران دولت کنونی, دولت گذشته را محکوم می‌کنند و اسناد هر دو دولت را! اما حقیقت بسیار عمیق‌تر و ناراحت‌کننده‌تر است. صحبت اصلی تنها حقوق نجومی عده‌ای نیست, بلکه تغییر باورها و عملکرد مدیران مملکت است. این‌که از کجا و به چه علتی دنیاگرایی چنین در میان انقلابیون سابق ریشه دواند. تنها چند فیش حقوقی مهم نیست, آرمان‌هایی که دچار خدشه شده‌اند و افرادی که گذشته خود را فراموش کرده‌اند موجب ناراحتی است.

اما برای بررسی شروع این اتفاق باید به دهه شصت بازگشت! در میانه سال‌های دفاع مقدس و دهه اول انقلاب استفاده از موقعیت و رانت‌خواری آهسته آهسته خود را نشان داد. در جایی که بهزاد نبوی توسط مجلس شورای اسلامی جهت استیضاح به مجلس فراخوانده شد و در بخشی از دفاعیات خود به استفاده تعدادی از اعضای مجلس از امکانات وزارت‌خانه متبوعش پرده برداشت, ردگیری این ماجرا ممکن می‌شود. استفاده از موقعیت نیز هر زمان به شکلی نمود پیدا می‌کند, جایی استفاده شخصی از اموال بیت‌المال,  جایی استفاده از رانت اطلاعاتی و جایی دیگر فیش‌های نجومی.

این اتفاق زمانی رخ داد که عده‌ای با قراردادن خود در مسیر جمعیت انقلابی خود را انقلابی معرفی کردند و پس از فاصله گرفتن از آن موقعیت و قرار گرفتن در مسئولیت, شروع به بهره‌برداری‌های شخصی نمودند. گروهی دیگر نیز آن‌چه را که به آن اعتقاد داشتند در گذر زمان فراموش کردند و شروع به دادن شعارهایی کردند که همان شعارها راه را هم برای خودشان و هم برای اطرافیان و هم‌‍فکران و فرصت‌طلبان باز کرد.

آرمان ساده زیستی و همراهی و حمایت از قشر مستضعف و عدالت گستری رنگ باخت و جای خود را به دنیا طلبی و ذخیره دارایی‌های هر چه بیشتر کرد. آن‌جا که با استفاده از موقعیت و رانت اطلاعاتی شروع به تجارت اطلاعاتی و بازرگانی کردند و ثروت اندوزی آغاز گشت, باید امروز را نیز پیش‌بینی میکردیم. زمانی که افکار بالاترین افراد دولتی با تفکرات اقتصاد لیبرالی که وال استریت نمادش می‌باشد پر شده بود و توسعه اقتصادی به هر قیمتی در دستور کار قرار گرفت, دیگر آرمان جای خود را به مال‌اندوزی داد.

مگر جز این بود سرنوشت طلحه و زبیر که بر سر منافع خود با علی(ع) وارد نبرد شدند؟! منافع مالی و جنگ قدرت همیشه در راستای یک‌دیگر بوده‌اند و همان لیبرالیست‌هایی که این شرایط را رقم زدند بر سر قدرت نیز جنگ به راه انداخته‌اند. اما آن‌چه که مشخص است بحث دیروز و امروز, این دولت و دولت قبلی نیست. بحث از یک تفکر و جریان فکری درون انقلاب اسلامی است که خود متشکل از دو سری افراد است. عده‌ای انقلابیونی که در طول زمان تغییر کردند و زمانه و قدرت باعث تغییرشان شد.


گروه دیگر نیز همان شبه انقلابیونی بودند که در گذر زمان به خوبی خود را در سیستم حل کردند و از امکانات و قدرت نهایت استفاده را بردند. اگرفضای مجازی چند سال زودتر چنین گسترده و در دسترس همگان بود, و این جنبش عدالت‌خواهانه زودتر اتفاق می‌افتاد شاید کار به جایی نمی‌رسید که نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که خود دختر یکی از همان مدیران بالارتبه می‌باشد به خود اجازه بدهد که در صحن مجلس و وقت مردم برای دفاع از فعالیت اقتصادی خود, همسر و پدرش دفاع کند.

القصه جلوی ضرر را از هر جا بگیریم منفعت است و همین عزم کلی که برای ریشه کنی فیش‌های نجومی به‌وجود آمده در آحاد جامعه و مسئولان اتفاقی مبارک و مایه امیدواری است که هم‌چنان با قدرتی بیش از پیش تا پاکسازی کامل به جلو حرکت بکند.