أین عمّار

أین عمّار

اندیشه های انقلابی اسلامی
أین عمّار

أین عمّار

اندیشه های انقلابی اسلامی

چرا قاتل سفیر روسیه زنده دستگیر نشد؟


مقام‌های قضایی ترکیه در حال تحقیق و بررسی درباره این مسئله هستند که چرا عامل ترور سفیر روسیه در ترکیه زنده دستگیر نشده است.
پنجشنبه, 2 دى, 1395 - 11:32

به گزارش عمارنامه به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حالی که تعداد افراد بازداشت شده مرتبط با ترور سفیر روسیه در ترکیه به 111 نفر رسیده است، مقام‌های قضایی ترکیه در حال تحقیق و بررسی این موضوع هستند که چرا قاتل سفیر روسیه، از سوی نیروهای امنیتی به‌صورت زنده دستگیر نشده است.

روسیه و ترکیه تأکید کرده‌اند که قتل آندری کارلوف سفیر روسیه در آنکارا تأثیر منفی بر روابط دو کشور نخواهد داشت. مقام‌های قضایی ترکیه در حال بررسی این مسئله هستند که چرا نیروهای ویژه ترکیه که به نمایشگاه هنری یورش برده‌اند، قاتل سفیر را زنده دستگیر نکرده‌اند.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که عامل اصلی ترور سفیر، همچنان به‌سوی نیروهای پلیس شلیک می‌کرده است. مأموران پلیس در ابتدا به پای او شلیک کرده‌اند ولی آتینتاس همچنان به شلیک گلوله ادامه می‌داده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از اقدامات پلیس حمایت کرد و گفت: گمانه‌زنی‌هایی درباره این مسئله وجود دارد که چرا او زنده دستگیر نشده است. به اتفاقات بشیکتاش نگاه کنید، زمانی که نیروهای پلیس سعی کردند مهاجم را زنده دستگیر کنند.

در بمبگذاری بشیکتاش ترکیه نیز 45 نفر که اکثر آنها پلیس بودند کشته و بیش از 150 نفر دیگر زخمی شدند.

مولود مرت آلتینتاس 22ساله عامل اصلی ترور آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه، با استفاده از کارت شناسایی پلیس و در حالی که مسلح بوده وارد نمایشگاه هنری در آنکارا شده و اقدام به ترور سفیر نموده است.

پوتین فرمان افزایش قدرت هسته‌ای روسیه را صادر کرد

رئیس‌جمهوری روسیه در جمع فرماندهان نظامی این کشور فرمان افزایش توان هسته‌ای روسیه را صادر کرد.
پنجشنبه, 2 دى, 1395 - 15:10

به گزارش عمارنامه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در نشست فرماندهان نظامی روسیه در وزارت دفاع این کشور فرمان افزایش قدرت و توان هسته‌ای روسیه را صادر کرد.

پوتین تأکید کرد: «ما نیازمند تقویت قابلیت‌های نیروی هسته‌ای راهبردی خود هستیم، به ویژه با موشک‌هایی که می‌توانند در هر سامانه پدافند موشکی نفوذ کنند».

وی افزود: «ما باید به دقت هرگونه تغییر در توازن قدرت در وضعیت سیاسی و نظامی در جهان بویژه در مرزهای روسیه را تحت نظر داشته و به سرعت طرح‌هایی برای خنثی کردن تهدیدات موجود اتخاذ کنیم».

رئیس‌جمهوری روسیه درباره سوریه نیز گفت: «ارتش سوریه حمایت قابل توجهی دریافت کرده است و این مدیون عملیات موفقی است که علیه تروریست‌ها در این کشور انجام شد».

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، نشست نظامی فرماندهان ارتش روسیه در وزارت دفاع این کشور به ریاست ولادیمیر پوتین در حال برگزاری است و هم‌اکنون «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در حال سخنرانی در این نشست است.

رئیس جمهوری روسیه در این نشست تأکید کرد، روسیه نیازمند موشک‌هایی است که بتواند در هر پوشش محافظی از هر جنس نفوذ کند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در این نشست تأکید کرد، از زمان آغاز عملیات هوایی ارتش روسیه در سوریه، جنگنده‌های روس بیش از 71 هزار پرواز بر فراز سوریه انجام داده و بیش از 35 هزار تروریست‌ را نیز نابود کرده‌اند.

وی افزود، در این عملیات، بیش از 700 مورد از اردوگاه‌های آموزش تروریست‌ها در سوریه نابود شد و بیش از 9 هزار نفر از گروه‌های مسلح، سلاح‌های خود را زمین گذاشته و تسلیم شدند.

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت: «به طور کلی، عملیات در سوریه این فرصت را فراهم آورد تا برخی از مشکلات ژئوپولتیک را حل کنیم: سازمان‌های تروریستی بین‌المللی ضربه مهلکی را در سوریه متحل شدند، گسترش آنها در منطقه متوقف شد و همچنین حمایت مالی آنها از گروه‌های شبه‌نظامی مختل گردید، جلوی سرنگونی دولت سوریه گرفته شد و در عین حال یک مجموعه انقلاب‌های رنگی در خاورمیانه و شمال آفریقا ناکام گذاشته شد».

بنا به تأکید وزیر دفاع روسیه، «روند صلح و سازش سیاسی میان احزاب مختلف در سوریه آغاز شده است و تا کنون حدود 1074 شهرک با جمعیت بیش از 3 هزار نفر به رژیم آتش‌بس ملحق شده‌اند و حدود 108 هزار نفر از آوارگان به خانه‌های خود بازگشته‌اند».

امضا کنندگان «ننگ‌ن امه» را بهتر بشناسید/ پرده آخر «وطن‌ فروشی» لیبرال‌ های وطنی+تصاویر


نامه 30 «ضدانقلاب» به ترامپ؛
شاید در نگاه اول، خبر چندان مهمی به نظر نرسد امادر متن این نامه «اوج»هایی از حقارت و ذلّت وجود دارد که آن را از نامه های مشابه پیشین متمایز می سازد.
دوشنبه, 6 دى, 1395 - 09:57

به گزارش عمارنامه، «آقایان میراث‌خوران خوش‌نشینِ دیار غرب و وابستگان داخلیِ استکبار و خود باختگانِ مرعوب مدینه فاوستی، رجّالگان و زُنّاربستگان دِیر «مایکل جکسون» و شیفتگان جزایر ناتورالیست‌ها و مدّاحان پروسترویکای مفلوک شوروی مفلوک‌تر و نوچه‌های کمربسته «بوش» قداره‌بند و بُزمجه‌های از ترس رعد و برق به سوراخ خزیده... این پهلوان پنبه‌های جُبّان فضای خالی میان سطور نشریاتِ نشخوارگر جویده‌های فرنگیان...»

این طنین طوفانی کلام سیّدِ «بصیر» شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی، خطاب به غرب زدگان و غرب پرستان زمانه، گویی سر کهنه شدن و به تاریخ پیوستن ندارد. گویی توصیف سوزنده و نافذ آقا مرتضی که در اواخر دهه 60، خطاب به «روشنفکران» سینه چاک لیبرالیسم بر قلم آمده بود که در پایان جنگ، پایین کشیده شدن کرکره ارزش های انقلابی را مشتاقانه به انتظار نشسته بودند،  در هر دوره ای و برهه ای، مخاطبان مستقیم خود را پیدا می کند و بر هدف می نشیند.

خبر این است: "۳۰ نفر از اعضای گروه‌های ضدانقلاب در نامه‌ای به دانلد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا، از وی خواسته‌اند ضمن تجدید نظر در توافق هسته‌ای، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند."

شاید در نگاه اول، خبر چندان مهمی به نظر نرسد. به هر حال ضد انقلاب است دیگر، از این نامه ها زیاد نوشته و بنا به ماهیت خود باز هم می نویسد. اصولا آیا ضد انقلابِ مفلوک و به گل نشسته جمهوری اسلامی کار دیگری هم جز «نامه نگاری» و تجمعات چند ده نفره به راه انداختن بلد است؟

اما... در متن این نامه «اوج»هایی از حقارت و ذلّت وجود دارد که آن را از نامه های مشابه پیشین متمایز می سازد. با عذرخواهی از محضر ملت ایران بخش های اصلی  این «ننگ نامه» را می آوریم:

در خلال رقابت‌های انتخاباتی، ما و میلیون‌ها ایرانی، دیدگاه‌های صریح شما در اعتراض به توافق اتمی رییس جمهور اوباما با حاکمان جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کردیم و امیدواریم با انتخاب شما، رییس‌جمهور منتخب و کنگره ایالات متحده برای نخستین بار فرصت بیابند که پیامدهای بین‌المللی و منطقه‌ای آن توافق فاجعه‌بار را، همان‌طور که به رای‌دهندگان وعده داده‌اند بدون ملاحظه و پرده‌پوشی بررسی کنند."

"سی‌وهفت سال بی‌اعتنایی و چشم فروبستن نزدیک‌بینانه دنیای آزاد بر بنیادگرایی مسلح و انتحاری اسلامی، به طوفانی بزرگ انجامیده و وقایع تاسف‌باری چون شارلی اِبدو، باتاکلان، ترورهای پاریس، بروکسل، اورلاندو و سن‌برناردینو را در دو سال گذشته به بار آورده است."

داعش و حکومت اسلامی ایران، دو روی سکه‌‌ی تروریسم بنیادگرانه اسلامی هستند. کابوس جهانی تروریسم بنیادگرای اسلامی تنها زمانی پایان خواهد یافت که خلافت اسلامی (داعش) و حکومت اسلامی در ایران جای خود را به نظام‌های منتخب مردمی طرفدار صلح و رفاه دهند."

در متن انگلیسی نامه، که احتمالا از شدت شرمندگی نویسندگان از رسوایی در نسخه فارسی حذف شده، مدعی می شوند جمهوری اسلامی ایران با حمایت از گروه هایی مثل حماس و حزب الله  " موجب کشته شدن  هزاران سرباز «شجاع»! آمریکایی" شده است و باید جلوی آن گرفته شود.

 

آیا «خودفروشی» بر «وطن فروشی» شرف ندارد؟ 

و این وقاحت (در عین حقارت) در این جا به اوج می رسد که:

"‌ما از رییس‌جمهور منتخب می‌خواهیم که این پیام آشکار را بفرستد که ایالات متحده افزایش تهدیدات جمهوری اسلامی ایران علیه شهروندان خود و همسایگانش را تحمل نخواهد کرد. دولت جدید در همکاری با کنگره، باید تحریم‌های موجود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و امپراتوری مالی آیت‌الله خامنه‌ای را گسترش دهد و از وزارت خزانه‌داری بخواهد که این تحریم‌ها را با قدرت به اجرا درآورد."

تمام مراکز دیپلماتیک آمریکا در ترکیه تعطیل شد

بیانیه سفارتخانه آمریکا
در بیانیه سفارتخانه آمریکا آمده است که تمام مراکز دیپلماتیک ایالات متحده در ترکیه بخاطر مسائل امنیتی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند شد.
سه شنبه, 30 آذر, 1395 - 10:39

به گزارش عمارنامه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تمام مراکز دیپلماتیک این کشور در ترکیه از جمله سفارتخانه و کنسولگری‌ها تا اطلاع ثانونی تعطیل خواهند بود.

درپی وقوع تیراندازی در روز دوشنبه مقابل سفارتخانه آمریکا در آنکارا، این سفارت در بیانیه‌ای ضمن اعلام تعطیلی، تاکید کرد که کنسولگری‌ها در استانبول و آدانا نیز برای انجام بررسی‌های لازم تعطیل خواهند شد.

بر این اساس به دلیل وضعیت نگران‌کننده امنیتی، برنامه‌های صدور ویزا نیز تغییر خواهند کرد.

روز گذشته در اقدامی برنامه ریزی شده، یک افسر پلیس سلفی ترک، در جریان بازدید «آندره کارلوف» سفیر روسیه از یک نمایشگاه هنری، وی را برای حمایت از تروریست‌های فراری از شهر «حلب» و در مقابل پوشش رسانه‌ای گسترده با شلیک چند گلوله به قتل رساند.

ساختار فساد در کشور «سیستمی» شده است/ برخی مدیران نزدیک رئیس جمهور به فساد آلوده هستند

دفاعیات زاکانی در دادگاه مطبوعات؛
متن کامل دفاعیات علیرضا زاکانی نماینده سابق تهران که هفته گذشته از شکایت دولت، وزارت نفت و یکی از نزدیکان اقتصادی دولت، در دادگاه مطبوعات تبرئه شد، امروز منتشر شد.
سه شنبه, 30 آذر, 1395 - 21:44

دادگاه رسیدگی به شکایت نهاد ریاست جمهوری، وزارت نفت و سید احمد موسوی از چهره های اقتصادی نزدیک به دولت، از علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه هفته گذشته برگزار شد.

پس از قرائت شکایت شکات پرونده، علیرضا زاکانی در جایگاه قرار گرفت و در برابر اتهامات وارده از سوی سه شاکی، از خود دفاع کرد.

در نهایت دادگاه مطبوعات علیرضا زاکانی را از اتهامات وارده از سوی نهاد ریاست جمهوری، وزارت نفت و سید احمد موسوی مبنی بر نشر اکاذیب و تشویق اذهان عمومی، تبرئه کرد.

درخواست سوریه برای حضور «سرلشکر سلیمانی» در این کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
جان کربی دوشنبه شب در نشستی مدعی شده است که سفر احتمالی سردار سلیمانی به سوریه نقض قطعنامه 2231 به شمار می‌رود و آمریکا قصد دارد آن را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.
چهارشنبه, 1 دى, 1395 - 10:46

 جان کربی دوشنبه شب در نشستی مدعی شده است که سفر احتمالی سردار سلیمانی به سوریه نقض قطعنامه 2231 به شمار می‌رود و آمریکا قصد دارد آن را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که دولت این کشور قصد دارد این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرده و نگرانی‌های واشنگتن را در این زمینه بازتاب دهد.
 در همین زمینه جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هیچ وقت تابع قوانین ظالمانه نظام بین الملل نخواهیم بود گفت: سفر سرلشکر قاسم سلیمانی به شهر حلب سوریه به درخواست مقامات  دولتی این کشور و در راستای ارائه راهبردها و همکاری نظامی صورت گرفته است، از این‌رو مقامات آمریکایی هیچ اقدامی را از لحاظ حقوقی وسیاسی نمی توانند انجام دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس مشغول دلداری دادن به مثلث «غربی-عبری-عربی» به دلیل شکست راهبردیشان در حلب هستند، افزود: منطقه غرب آسیا متعلق به خانه اسلام است و کسی برای سفر در این منطقه از بیگانگان و آمریکایی ها اجازه نمی گیرد، آمریکایی ها وهمپیمانانشان برای کوچک جلوه دادن پیروزی شگفت انگیز حلب طرح مسائل رسانه ای و حاشیه ای را در دستور کار خود قرار دادند که بحث سفر سردار سلیمانی به سوریه در این راستا صورت گرفته است.

  وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به گسترش دامنه اسلام در جهان، انشالله روزی برسد که سردار سلیمانی در نیویورک و لندن بدون اذن آمریکایی ها حضور پیدا کند زیرا تحولات عظیمی در آمریکا و اروپا در حال شکل گیری است که مردم این کشور را به سمت اسلام سوق داده است.

دروغ فاحش آخوندی مقابل چشم ملت ایران+ سند

آقای روحانی با وزیر خاطی چه می‌کند؟
درحالی آخوندی دو روز پیش گفته بود "از روز اول با مسکن مهر مخالف بودم"، که در روز رأی اعتماد از مجلس در مرداد ۹۲ گفته بود: "هیچ وقت مخالف مسکن مهر نبوده و نیستم"!
چهارشنبه, 1 دى, 1395 - 15:20

به گزارش عمارنامه، دوشنبه‌شب وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای 36 هزار میلیارد ریال قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در بنادر کشور طرح مسکن مهر را مورد شدیدترین انتقادات خود قرار داد. عباس آخوندی با اشاره به این‌که با مسکن مهر از همان روز اول مخالف بوده است، گفت: «من عقلم می‌رسد که در ابتدای مسئولیت وزارت راه و شهرسازی به‌جای این‌که با مسکن مهر مخالفت کنم بروم 2 هزار، 5 هزار مسکن مهر افتتاح کنم، اما چون این سرمایه‌گذاری کاملاً غیراقتصادی و به‌ضرر منافع ملی ایران است، روز اول با آن مخالفت کردم و هنوز هم با آن مخالف هستم».

اظهار مخالفت آخوندی با مسکن مهر با این صراحت در سال پایانی دولت یازدهم ما را بر آن داشت تا اظهارات گذشته وزیر راه و شهرسازی را هم بررسی کنیم و ببینیم، آیا آقای آخوندی سالهای قبل هم همین نظر را داشت، به همین منظور سراغ اولین نطق رسمی وی در این دولت در روز رأی اعتماد از مجلس نهم شورای اسلامی که در تاریخ 23 مرداد 92 ارائه شد رفتیم و دریافتیم که در بحبوحه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم و برای جلب اعتماد نمایندگان ملت، عباس آخوندی در صحن علنی مجلس و مقابل چشمان بیش از 70 میلیون ایرانی با صراحت اعلام کرده بود که "هیچ وقت مخالف مسکن مهر نبوده و نیستم".

در ادامه اسناد مربوط به خبرهای منتشر شده در تاریخ 23 مرداد 92 که در خبرگزاری‌های رسمی کشور انتشار یافت، می‌آید: